Existuje spousta lidí, která uvažuje o koupi bytu jako investici. Byt je ideální nemovitost, protože se dá jednoduše pronajímat. Někteří investoři si vezmou hypotéku na nákup druhého bytu, který chtějí pronajímat a hypotéku tak platit z tohoto pronájmu. Během 15 či 20 let bude hypotéka z nájmu splacena a oni tak mají byt navíc. Třeba pro své děti. V tomto článku se podíváme, jaký byt je nejlepší koupit, co statistiky říkají o tom, o jaké byty k pronájmu je největší zájem.
Statistiky hovoří jasně o tom, že největší poptávka je po bytech 2+1. Ideálně cca 40 m2. Nejlepší k pronájmu jsou logicky byty, které mají dva samostatné pokoje a oddělenou kuchyň. Poptávka zde jasně převyšuje nabídku, takže když koupíte k pronájmu byt o velikosti 2+1, máte vyhráno. Nájemníka seženete lehce a můžete nasadit i celkem vysokou cenu. Tady už se však dostává do hry další faktor - lokalita.
Byty k pronájmu jdou nejvíce na dračku samozřejmě v Praze, Brně a dalších krajských, případně velkých okresních městech. Ideální byt 2+1, který jsme popsali výše, se zde pronajímá klidně za 10 000 Kč měsíčně i více. Tolik jsou ochotni nájemníci platit. V této částce ani nejsou zahrnuty poplatky za služby, které můžete buď napsat na nájemníky, nebo od nich peníze na služby vybírat a na konci roku jim vše vyúčtovat.
Obecně tedy platí, že nejlepší je investovat do bytu k pronájmu ve velkých městech, nekoupit byt příliš draze, ideálně vybrat velikost 2+1, cca 40 m2. V takovém případě nebudete mít problém najít nájemníky, můžete si říct o více peněz a vybrat si slušného nájemníka, ideálně k dlouhodobému pronájmu.
7.1.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.