Když si nejste jistí, v jakém stavu je konstrukce domu, pomůže vám statik. Statika obvykle voláme v případě, že se na zdech nebo na stropě objevují trhliny. Kromě trhlin může být zlověstným znakem i průhyb stropních desek nebo třeba vyboulení příček či sloupů. Když zavoláte včas statika, můžete předejít ještě horším dopadům.
Statik na místě určí, v jakém stavu je konstrukce, a obvykle vám navrhne i optimální možné řešení. Když se začínají objevovat nové trhliny, nebo se stávající trhliny rozšiřují a prodlužují, pak vůbec neváhejte a statika pozvěte, čím dříve tím lépe. Obecně tedy platí, že když je trhlina širší než 2 mm, nevyplatí se otálet.
Konstrukce může být porušena z různých příčin. Někdy to způsobí výkopové práce v těsné blízkosti domu, může být porušena zemina pod základy nebo třeba špatně provedená oprava krovu nebo jiná rekonstrukce. Ať už je důvod vzniku jakýkoliv, určitě praskliny nazakrývejte novou fasádou či omítkou. Není to řešení a schováváte tak pověstné kostlivce do skříně.
Statik vyhodnotí stav konstrukce a doporučí vám, co dělat dále. Pozvat si statika se vyplatí i v případě, že se chystáte rodinný dům prodávat. Makléř díky tomu lépe určí cenu a vy nebudete prodávat zajíce v pytli. Stejně si prasklin každý zájemce všimne a vždy je samozřejmě lepší jednat na rovinu.
3.7.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.