Starat se o les tak, jak ukládá zákon, není úplně jednoduché a stojí to dost úsilí i peněz. Navíc je to starost, která nikdy nekončí a když pak přijde kalamita v podobě několika suchých let v kombinaci s kůrovcem, majitelé lesů jsou v jednom kole. Uschlé smrky ani nestíhají těžit, navíc jsou dnes ceny za dřevo tak směšně nízké, že z prodeje skoro nic nemají. Když někdo například zdědí lesy a nechce se o ně starat, jednou z variant, jak to vyřešit, je les prodat.
O lesy mají zájem hlavně profesionálové z oboru, pouhých 30 % kupujících pak tvoří laická veřejnost. Les můžete koupit přímo, v aukcích či veřejných soutěžích nebo přes realitní kanceláře. Prodávat lesní pozemky mohou města, obce i soukromí vlastníci (stát lesy prodávat většinou nesmí).
Cenu lesa ovlivňuje složení a druhy dřevin, stáří dřevin, přístupové cesty, dostupnost terénu i situace na trhu s dřevem. Cenu lesního porostu silně ovlivňuje také tvar lesa, stupeň ochrany přírody, atraktivita lokality, případně i právní vady této nemovitosti. Lesní pozemky jsou považovány za celkem jistou investici, tak jako to platí obecně u investicí do nemovitostí. Ideální je poradit se s realitní kanceláří, která má s prodejem lesních pozemků zkušenosti.
Ten, kdo chce koupit les, počítá logicky s tím, že vydělá hlavně na těžbě dřeva. Obecně platí, že nejatraktivnější stromy v lese jsou smrk a dub. Smrkové dřevo je možné dobře průmyslově zpracovat, dub je zase tvrdá a ušlechtilá dřevina.
O nacenění lesa před prodejem můžete požádat některou realitní kancelář, když si prověříte více nabídek, budete mít jistotu, že neprodáte les zbytečně pod cenou. Ale obecně budete mít vůbec štěstí, když se vám lest podaří prodat…
26.3.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.