Když nás všechny v loňském roce zasáhla pandemie, makléři si uvědomili, že drtivá většina práce se dá dělat online, bez potřeby osobního setkávání. Tento trend je tady už dost dlouho, ale v době pandemie se ještě zesílil. Platí to i pro jiné profese, ale u makléřů je tento trend velmi markantní. Pojďme se podívat, jak tedy makléři obvykle pracují.
Online se tvoří prezentace, videoprohlídky, 3D scany nemovitostí, makléř vyřizuje emaily, telefonuje, má videohovory a videokonference, sdílí podklady k nemovitostem přes různé digitální úschovny, podepisuje smlouvy elektronicky. Online práce z kanceláře, kavárny nebo domova je naprosto běžná.
Na druhou stranu je nutné se potkat osobně s nájemníky, majiteli nemovitostí a hlavně se zájemci o koupi přímo v daných nemovitostech, aby si je mohli osobně prohlédnout. Vážný zájemce o koupi bytu nebo domu bude vždy chtít vidět nemovitost osobně, ať už má k dispozici sebelepší videoprohlídky či 3D scany nemovitostí.
Někomu práce online vyhovuje, obzvláště pak introvertům, kteří mají rádi klid na práci. Jiní makléři zase ocení více schůzek a setkávání na živo. V praxi je to nakonec vždycky kombinace obojího, jen si makléři vybírají, čemu dát přednost. Celý online svět je dnes už sice úplně běžný, ale bez osobních setkání to nejde. A to je alespoň za mě jen dobře.
28.8.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.