Když člověk uvažuje o investici do nemovitosti, i když nemá dostatečný kapitál, základem je obvykle získat hypotéku. Když získáte hypotéku a rozložíte si splácení na delší dobu (20 až 30 let), může vám tyto splátky platit nájemné, které dostanete od svých nájemníků. Obecně pak platí, že po splacení hypotéky pak nebudete mít dluhy a zůstane vám nemovitost. To je velký rozdíl oproti tomu, kdo bydlí po celou dobu v nájmu.
Delší doba splácení hypotéky je sice delší závazek, ale zvýhodní vám cenu hypotéky. Navíc se může lehce stát, že vám pomůže i inflace. U hypotéky je kromě jiného důležitá doba fixace. Když máte fixaci třeba na 5 let, pak budete celých 5 let platit stále stejnou měsíční částku právě bez ohledu na fixaci.
Když budete vybírat nemovitost ke koupi, je potřeba vzít v potaz i stav nemovitosti, protože je dost možné, že nemovitost bude potřebovat nákladnou rekonstrukci, s čímž musíte při finanční kalkulaci samozřejmě počítat.
Obzvláště ve velkých městech se dnes nájemné pohybuje dost vysoko na to, aby vám pokrylo minimálně většinu měsíční splátky na hypotéku. Rozhodně dnes o investici do nemovitosti uvažuje stále více lidí i kvůli hrozící inflaci. Když budete chtít nemovitost také získat, ideální je spolupracovat se zkušeným makléřem, který vám pomůže s výběrem i s hypotékou a celým procesem vás bezpečně provede.
31.10.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.