Vyjednávání o ceně nemovitosti je celkem běžná věc. Zájemci se často snaží cenu snížit, naopak prodávající by nejraději prodal za prezentovanou cenu, nebo klidně i vyšší, když je více zájemců, kteří jsou ochotni přihodit. Faktem je, že když máte v zádech zkušeného a schopného makléře, pak pro vás bude vyjednávání o ceně jednodušší. Respektive vyjednávat bude místo vás makléř.
Makléř by měl být výborně připraven, to znamená, že musí umět odpovídat na argumenty protistrany a zároveň mít připravené vlastní argumenty, které navrhovanou prodejní cenu jasně ospravedlňují. Není to jednoduché hlavně v případě, že je zájemců málo. Když je však prohlídka nemovitosti pečlivě připravena a makléř ji provede perfektně, přesvědčí o správnosti ceny i jakéhokoliv zájemce.
Základem úspěšného vyjednávání je i to, aby cena nemovitosti nebyla přemrštěná. Obecně platí, že když je cena příliš vysoká, nejsou ani zájemci. Určit optimální prodejní cenu je umění, které však makléř musí ovládat. Společně s ním cenu určíte. Když už ji určíte, měl by makléř být schopen stanovenou cenu obhájit.
Samozřejmě se stává, že vás zájemce upozorní na potřebné opravy, nevýhody vaší nemovitosti apod. S makléřem můžete mít i strategii, že jste ochotni z navrhované prodejní ceny trochu slevit. Výši přijatelné slevy si můžete domluvit předem, a makléř pak bude mít jasné vodítko, kam až může se snižováním ceny zajít. Je však potřeba, aby byl makléř co nejlépe připraven.
28.4.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.