Makléřina na první pohled vypadá jako ideální práce pro spoustu lidí. Hodně peněz, svoboda, možnost si vše organizovat sám. Ve skutečnosti je profesionální život makléře dost náročný. Na druhou stranu i v tomto oboru platí to, že "jaký si to uděláš, takový to máš." Takže záleží na každém, jestli bude mít jako makléř život snadný nebo těžký. Můžeme se však podívat, co by měl makléř umět, a jak vypadá jeho pracovní náplň.
Dobrý makléř by měl mít všeobecný přehled, znalosti a dovednosti z různých oborů. Určitě se hodí ekonomické vzdělání, technické znalosti i trocha psychologie. Je potřeba umět jednat s lidmi, ale také řešit nejrůznější situace. Úspěšný makléř se navíc obklopí spolehlivými profesionály. Co se vlastností týče, tak by měl být makléř rozhodně spolehlivý, ale i časově flexibilní, otevřený, upřímný a klidný, aby dokázal v klidu řešit jakoukoliv situaci, která nastane.
Práce makléře rozhodně není stereotypní. Každý den vypadá jinak. Makléři mají sice obvykle kancelář, ale nemají pevnou pracovní dobu a velmi často jsou někde v terénu na prohlídkách nemovitostí. Makléř dost často telefonuje a setkává se s různými lidmi - se zájemci, prodejci, fotografem, právníkem, účetním, komunikuje s úřady a bankami.
Další část práce pak probíhá v kanceláři na počítači, kdy připravuje prezentace nemovitostí, zajišťuje jejich inzerci, připravuje smlouvy, řeší tisk propagačních materiálů či bannery na prodej nemovitostí. Do toho se makléři často ještě sami dále vzdělávají, píší články na své blogy apod.
Uvažujete o práci makléře? Proč to nezkusit, nejlepší je vybrat si ostřílenou realitní kancelář a začít tam sbírat zkušenosti.
14.7.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.