Startovací bydlení je druh nájemního bydlení, které poskytují mladým lidem některá města. Tento druh bydlení je obvykle na dobu určitou a cílem je podpořit mladé lidi, kteří se osamostatňují, a stěhují se od rodičů. Mladým se pronajímají městské nebo obecní byty za nižší nájemné s tím, že žadatelé musí splnit určitá kritéria, aby o startovací byty mohli zažádat.
Obecně platí, že každé město, které startovací byty nabízí, má jiné podmínky, které musí žadatelé splnit. Obecně to bývají tyto podmínky:
Podmínek je mnohem více, ale jsou v každém městě jiné. Někde pronajímají startovací byty jen párům a rodinám, jinde omezují počet rodinných členů, někde je potřeba mít v místě trvalý pobyt apod.
Důležitým faktorem je délka nájemní smlouvy. Někde je to 1 rok, jinde třeba i 4 roky. Obvykle je první rok nájemné velmi nízké (například 50 Kč za metr čtvereční), ale ve smlouvě bude, že se časem bude zvedat. Po uplynutí doby nájmu se smlouva nebude prodlužovat a mladí lidé by měli být připraveni zařídit si jiné bydlení, ideálně vlastní. Energie si logicky nájemníci platí sami dle spotřeby.
V neposlední řadě je dobré zmínit, že žadatelů je logicky vždy více než startovacích bytů. O výběru nájemníka pak rozhoduje losování. Případně je zde například podmínka, že mají přednost rodiny s dětmi. Tady opět záleží na každém konkrétním městě.
30.3.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.