Topování - kdy se používá a kdy ne

Když prodáváte nemovitost, ať už sami nebo s pomocí realitní kanceláře, určitě vytvoříte co nejlepší prezentaci, kterou pak zveřejníte na realitních serverech. A právě na těchto serverech je obvykle možnost topování inzerátů. Topování je možnost zaplatit si, aby se váš inzerát zobrazoval na prvních místech a byl tak více na očích.

Topování dává nejčastěji smysl ve dvou případech. Prvním je situace, kdy majitel tlačí na pilu, chce prodat co nejrychleji, ale zároveň nechce jít dolů s prodejní cenou. Druhým případem, kdy se topování používá je, když se nedaří delší dobu najít kupce. Topování tak starší inzerát alespoň dočasně oživí.

Na druhou stranu nemá moc smysl topovat úplně nový inzerát hned na začátku. Lepší je počkat, jak se zachová trh. Třeba v prvních dnech po zveřejnění nebudete stíhat zvedat telefony. Zajímavé je, že statisticky topování zase tolik nepomáhá, to znamená, že sice zvýší počet shlédnutí inzerátu, ale není to kdovíjak vysoké číslo. Ale zase každých deset shlédnutí dobrých, protože nikdy nevíme, odkud se vyloupne očekávaný kupec.

Topování inzerátů má ještě jedno specifikum. Obecně totiž platí, že někteří lidé topované inzeráty automaticky přeskakují, protože je považují za něco podobného reklamě. Dívají se pak až na inzeráty za těmi topovanými. Je to podobné jako třeba u vyhledavačů (Google, Seznam apod.), kde jsou první 3 nebo 4 odkazy reklamy, které pro nás nejsou relevantní.

18.11.2021

O mně

Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!

 

Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.

 

Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.

 

Samozřejmostí u každé nemovitosti je  profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.

Pavel Schoř

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.