Veřejná dražba není aukce. Veřejné dražby se totiž řídí zákonem 26/2000 Sb., který jasně stanovuje jejich jednotlivé kroky a náležitosti. V dražbě prodává nemovitost buď majitel, případně insolvenční správce nebo dražbu iniciuje věřitel, který má na nemovitosti zástavu. Tak jako tak je to forma, jak nemovitost rychle prodat. Tyto veřejné dražby může dělat pouze dražebník, který má koncesi na provádění dražeb, kterou schvaluje Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky.
Veřejné dražby využívají banky i nebankovní instituce, ale také soukromý sektor, který využívá veřejné dražby při konkurzních řízeních. Důležitou výhodou veřejných dražeb je jejich rychlost, dražba se odehraje do 3 měsíců, navíc se nemovitosti prodávají za slušných podmínek, obvykle se dosáhne na cca 75% tržní ceny nemovitosti. Při veřejné dražbě vítězí nejvyšší nabídka, to přispívá k transparentnosti celého procesu. Informace o dražbě jsou veřejně přístupné, stejně jako samotný prodej, a může se jí zúčastnit každý, kdo má o nemovitost zájem.
Oproti klasickému prodeji nemovitosti je zde jeden zajímavý rozdíl, u veřejné dražby dochází ke změně vlastnictví v okamžiku přiklepnutí nemovitosti kladívkem. Nečeká se tudíž na zápis do katastru nemovitostí.
Náklady na veřejnou dražbu platí dlužník, tedy původní majitel nemovitosti, což je další výhoda pro vydražitele, který získá nemovitost obvykle za nižší cenu, než je reálná tržní hodnota nemovitosti. Na závěr ještě připomeneme pravidlo, že když už dražba začne, musí vždy skončit prodejem.
12.9.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.