Realitní aukce je jeden z nástrojů, jak co nejlépe prodat nemovitost. Má smysl v případě, že se sejde více zájemců o danou nemovitost. Nemělo by totiž platit, že realitní kancelář prodá nemovitost hned prvnímu zájemci, který je ochoten zaplatit nabízenou cenu. Když se během krátké doby najde více zájemců, pro prodávajícího je rozhodně výhodnější uspořádat aukci, protože nemovitost prodá za více, než původně očekával. Na druhou stranu i kupující, který se neozval první, má šanci tuto nemovitost získat.
U aukce nerozhodují o prodeji minuty ani hodiny. Prodávající určí tzv. aukční okno, tedy termín, do kdy si můžete nemovitost prohlédnout, a také samozřejmě vyhlásí rovnou termín aukce. Tam pak mají všichni zájemci stejnou šanci.
Pravidla aukce jsou předem jasně dána. Je určena základní prodejní cena. Zájemci pak pošlou své nabídky, které obsahují nejen cenu, za kterou jsou ochotni nemovitost koupit, ale i další detaily. Obvykle rozhoduje cena, ale nemusí to tak být. Rozhodnutí o tom, komu majitel nemovitost prodá, je čistě na něm. Často i u rozhodnutí majitele, komu nemovitost nakonec prodá, hraje roli způsob a rychlost financování realitní transakce.
V praxi aukce zdrží prodej cca o dva týdny. Tento čas potřebuje makléř k tomu, aby udělal propagaci aukce a aby si všichni zájemci mohli nemovitost osobně prohlédnout. Ve výsledku dva týdny většinou nic neřeší, takže se vyplatí si na aukci počkat. Rozhodně je to pro prodávajícího výhodná cesta, jak prodat svou nemovitost za maximální cenu!
8.9.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.