Exkluzivní smlouva neboli výhradní zprostředkovatelská smlouva se uzavírá mezi majitelem nemovitosti, kterou chce prodat, a makléřem či realitní kanceláří. Detaily smlouvy jsou rozdílné, ale podstatou je to, že nemovitost bude prodávat výhradně daná realitní kancelář za jasně domluvenou cenu a provizi. Rozhodnutí o tom, že nemovitost bude prodávat jen jedna realitka, je nakonec výhodné pro všechny strany – pro prodávajícího, kupujícího i realitní kancelář. V tomto článku se na konkrétní výhody podíváme.
Hlavní výhodou je to, že vybraná realitní kancelář se prodeji nemovitosti věnuje na sto procent. Je to pro ni priorita, a to se projeví na výsledku. Tedy na rychlém prodeji za stanovenou cenu = pravděpodobně vyšší cenu! Když nabízí nemovitost více realitek, je to špatně. Uměle snižují cenu, aby rychleji prodali, nevěnují se zakázce naplno, protože ví, že nemovitost nabízí více makléřů.
Když zájemce jedná o nákupu nemovitosti s výhradním zástupcem, pak vše probíhá férově a jasně. Když však nemovitost prodává více realitek, ani kupující nemá žádnou jistotu, že třeba jiná realitka nenašla kupce, který třeba chce nemovitost taky koupit. Chybí zde jistota, že když si kupující bude například vyřizovat úvěr, jestli se nemovitost přes jinou realitku neprodá někomu jinému atp.
Tady je hlavní výhoda v tom, že realitka může na prodeji makat naplno. Vyplatí se jí do prezentace investovat více peněz a energie, prodej nemovitosti je pro ni priorita. Nebude se věnovat jiným nemovitostem na úkor této nemovitosti jednoduše proto, že má její prodej výhradně na starost.
Vidíte, že exkluzivní neboli výhradní zprostředkovatelská smlouva je absolutně nejvýhodnější pro všechny strany!
9.11.2020
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.