Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

 

Reality jsou můj život a spokojenost klientů je na prvním místě!

 

Za dobu mé dlouholeté, více jak dvacetileté praxe v této oblasti dokážu pochopit potřeby klientů a pomoci jim s jejích představami, ať už je to bydlení nebo prostory k podnikání. Pomoci při řešení různých životních situacích, jako je například dědické řízení, vyrovnání manželů apod.

 

„Díky důvěře klientů jsem byl v posledních pěti letech za svoji práci oceněn titulem 100 % Club“

 

Velice důležitý je i právní stav každé nemovitosti, zejména soulad se „Stavebním zákonem“. Velice rád každému podám pomocnou ruku i při řešení těchto záležitostí.

 

Nejvyšší odměnou pro mě je, když mě spokojený klient doporučí své rodině, přátelům nebo známým. V tu chvíli vím, že moje práce má smysl. Realitní činnost je především o práci s lidmi, jejich představami a potřebami! Velice rád každému pomohu při prodeji nebo pronájmu jeho nemovitosti.

Pavel Vlček

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 100_percent 1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX 5_let_v_si_ti 195x200_rmx_silver Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.