Když spolupracujete při prodeji nemovitosti s makléřem, určitě je důležité jej nějak pozitivně motivovat. Tato motivace je hlavně systém a výše provize, ale kromě toho se vyplatí dát makléři plnou důvěru. To znamená, že je nejlepší oslovit s prodejem jen jednoho jediného makléře, který vás bude výhradně zastupovat. Když makléř ví, že nemovitost prodává jen on sám, pak se jeho motivace zvyšuje. Bude se vaší nemovitosti věnovat na 100 %, což pozitivně ovlivní celý průběh obchodu.
Kromě plné důvěry je zde i motivace finanční, tedy výše provize. Tady se používá více variant, jak provizi určit, ale makléř vám jistě nabídne takovou, která jej bude motivovat. Může to být třeba tak, že společně určíte prodejní cenu nemovitosti, a z této ceny dostane makléř určité procento. K tomu může být bonus, že když se makléři podaří prodat nemovitost ještě dráž to, co bude nad dohodnutou cenu, tak si rozdělíte.
Výše provize, způsob jejího výpočtu a výhradní zastoupení, to jsou asi ty nejdůležitější motivační faktory pro každého makléře. Spolehlivý, férový a ambiciózní makléř má však obvykle i vnitřní motivaci. Dokončit zakázku, uspokojit klienta, posunout se zase dál.
Když budete vybírat makléře nebo realitní kancelář, která vám bude stát po boku při prodeji vaší nemovitosti, určitě se o motivace makléře pobavte a ujasněte si způsob provize a hlavně to, jestli vyhovuje oběma stranám.
17.11.2021
Reality jsou můj život a spokojenost klientů je na prvním místě!
Za dobu mé dlouholeté, více jak dvacetileté praxe v této oblasti dokážu pochopit potřeby klientů a pomoci jim s jejích představami, ať už je to bydlení nebo prostory k podnikání. Pomoci při řešení různých životních situacích, jako je například dědické řízení, vyrovnání manželů apod.
„Díky důvěře klientů jsem byl v posledních pěti letech za svoji práci oceněn titulem 100 % Club“
Velice důležitý je i právní stav každé nemovitosti, zejména soulad se „Stavebním zákonem“. Velice rád každému podám pomocnou ruku i při řešení těchto záležitostí.
Nejvyšší odměnou pro mě je, když mě spokojený klient doporučí své rodině, přátelům nebo známým. V tu chvíli vím, že moje práce má smysl. Realitní činnost je především o práci s lidmi, jejich představami a potřebami! Velice rád každému pomohu při prodeji nebo pronájmu jeho nemovitosti.