Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

Jsme Veronika a Petr Bartošovi.

Práce realitních makléřů není pro nás jen zaměstnání, je to životní styl a motivace. Jako 2 v 1 našim klientům přinášíme dvojnásobnou péči. Ke každému případu přistupujeme nejen s důrazem na čísla a fakta, ale také s ohledem na vaše emoce a potřeby. Naším cílem není jen prodej, ale především naplnění vašich realitních potřeb.

Za každým prodejem stojí naše osobní nasazení od A do Z. Nabízíme profesionální fotografie, video prohlídky, 3D vizualizace, záběry z dronů, 2D a 3D půdorysy a „homestaging“. Tyto služby si provádíme sami, abychom zajistili, že každá nemovitost bude prezentována s maximální péčí a precizností. Díky tomu máme 100 % kontrolu nad celým procesem prodeje.

Od prvního setkání až po uzavření obchodu jsme s vámi na každém kroku. Vaše důvěra je pro nás prioritou, ať už jde o prodej, nebo pronájem.

Rádi pomůžeme i vám s prodejem vaší nemovitosti.

Petr Bartoš

Makléř

Certifikáty

1 Celkový rok 2024 listopad Únor 2 místo Morava 500004376_26490_RM_CZ_EP_DPLM_PLAT_CL Květen 24 Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.