Když vás osloví klient, kterému vás doporučili jeho přátelé, rodina či známí, je to velká pocta. Znamená to, že svou práci děláte dobře. Takové doporučení je nejlepší reklama, získáváte tak klienty, kteří nehledají nikoho dalšího, důvěřují vám a celkově se s nimi výborně spolupracuje. Když vás lidé doporučují, je to známka kvality a profesionálního přístupu. Doporučení je jednoduše tím nejdůležitějším kritériem hodnocení spokojenosti klienta. A to platí nejen v realitách, ale ve všech oborech!
Úspěšný makléř obvykle nehraje na kvantitu, ale na kvalitu. Nejde o to, rychle byt pronajmout, nebo co nejrychleji prodat, je potřeba dát do každého případu maximum tak, aby byl klient spokojený. Není zde ani prostor pro chyby, protože jde často o velké peníze a celoživotní úspory klientů. Navíc se vyplatí jednat slušně a férově se všemi zúčastněnými stranami, protože i prodávají i kupující mohou být v budoucnu vašimi klienty, nebo vaše služby doporučovat. Proto je na prvním místě profesionalita, slušnost a kvalita služeb.
Makléř může požádat své klienty o reference, které pak zveřejňuje na svém webu nebo je prezentuje i jinde. I tyto reference jsou důležité, a když je s vámi klient spokojen, pak vám mohou pomoci přilákat další klienty. Když něco náhodou nevyjde, je potřeba pořád jednat slušně, s nadhledem, a postavit se k problému čelem. Negativní reference jsou velmi nebezpečné a mohou vám velmi rychle poškodit dobré jméno, které si budujete dlouhá léta.
Když se dozvíte, že vás někdo doporučuje, je na místě za to i nějakou vhodnou formou poděkovat. Stačí SMSka, děkovný email, telefonát nebo klidně i ústní zmínka. Tady záleží na vaší strategii, protože když budete odměňovat lidi, kteří vás doporučují, můžete tak získat ještě více klientů!
19.3.2021
Po více jak 15 letech v bezpečnostním sboru jsem z manažerské funkce odešel do světa realit, který mne uchvátil a pracuji v něm s radostí. Z původního působiště jsem si přinesl profesionální přístup, morální a etické standardy, kterých se držím. Co slíbím, to dodržím.
Prodej nemovitostí je často navázán na životní etapy, které jsou náročné a ne vždy příjemné, a proto se Vám ode mne dostane lidského a čestného přístupu, který si zasloužíte. Mým cílem je spokojený klient. Své jméno jsem spojil s RE/MAX, protože se jedná o jednu z nejsilnějších značek na trhu s proklientským etickým kodexem.
Aby se Vaše nemovitost výhodně prodala, vytvořím dle domluvy a potřeby prezentaci nemovitosti (profesionální fotografie, videoprohlídka, 2D a 3D půdorysy, 3D návrhy, záběry z dronu, vizualizace). Inzerát vložím na nejnavštěvovanější realitní servery, zacílím jej na potenciální kupující, abych Vaši nemovitost prodal za nejvyšší tržní cenu. Budete ode mne dostávat pravidelné reporty ohledně zájmu o nemovitost a o proběhlých prohlídkách. Právní stránku převodu nemovitosti pak dokončíme s advokátní kanceláří.
Pro Vás to znamená, že od začátku budete o všech krocích vědět, ale starosti s tím spojené přenecháte na mně.