Když prodáváte nemovitost, samozřejmě je nejdůležitější lokalita, kde se nemovitost nachází, prodejní cena nemovitosti i stav a velikost nemovitosti. Velmi důležitým aspektem, na kteří někteří zapomínají, je však také první dojem z nemovitosti! Ten může zájemce odradit nebo ho naopak příjemně překvapit a zaujmout. A prodávající má do určité míry možnosti připravit svou nemovitost tak, aby byla na první dojem v rámci možností co nejlepší.
Když máte zchátralý plot, neudržovanou zahradu, ošklivé vstupní dveře a před nimi špinavou rohožku, první dojem to příliš nezlepší. To stejné platí o oprýskané omítce nebo dokonce neuklizeném domě. Samozřejmě nebudete zbytečně investovat do rozsáhlé rekonstrukce nemovitosti, nebo nebudete kupovat nová garážová vrata, když chcete dům prodat. Ale některé věci se udělat před prodejem dají. Můžete si pozvat zahradnickou firmu, investovat do home stagingu, upravit vchod tak, aby dobře vypadal. Nejsou to zase tak velké investice, ale pomohou zlepšit první dojem.
Možná to zní iracionálně, ale je to podloženo zkušenostmi makléřů. Když máte hezky upravený interiér v kombinaci se zahradou a vchodem, můžete svou nemovitost prodat až o 10 % dráž. Je to proto, že kupující se částečně rozhodují i na základě svých emocí, obzvláště v případě, že nespolupracují s realitní kanceláří. Profesionální realitní kanceláře totiž na emoce logicky nedají, chovají se čistě racionálně.
Nemusíte hned zvát profesionální firmu, která se na home staging specializuje. Promluvte si s makléřem, který vám poradí, jak dům na prodej připravit. Někdy stačí zasadit ke vchodu nějaké květiny, upravit předzahrádku, opravit zjevně rozbité věci, a celý dům zútulnit. Když máte estetické cítění, zvládnete to možná sami během několika dnů. Nejenže to zvýší prodejní cen domu, ale dům tak prodáte rychleji!
21.1.2021
Po více jak 15 letech v bezpečnostním sboru jsem z manažerské funkce odešel do světa realit, který mne uchvátil a pracuji v něm s radostí. Z původního působiště jsem si přinesl profesionální přístup, morální a etické standardy, kterých se držím. Co slíbím, to dodržím.
Prodej nemovitostí je často navázán na životní etapy, které jsou náročné a ne vždy příjemné, a proto se Vám ode mne dostane lidského a čestného přístupu, který si zasloužíte. Mým cílem je spokojený klient. Své jméno jsem spojil s RE/MAX, protože se jedná o jednu z nejsilnějších značek na trhu s proklientským etickým kodexem.
Aby se Vaše nemovitost výhodně prodala, vytvořím dle domluvy a potřeby prezentaci nemovitosti (profesionální fotografie, videoprohlídka, 2D a 3D půdorysy, 3D návrhy, záběry z dronu, vizualizace). Inzerát vložím na nejnavštěvovanější realitní servery, zacílím jej na potenciální kupující, abych Vaši nemovitost prodal za nejvyšší tržní cenu. Budete ode mne dostávat pravidelné reporty ohledně zájmu o nemovitost a o proběhlých prohlídkách. Právní stránku převodu nemovitosti pak dokončíme s advokátní kanceláří.
Pro Vás to znamená, že od začátku budete o všech krocích vědět, ale starosti s tím spojené přenecháte na mně.