Převod energií – kdy a jak?
Když prodáváte nebo kupujete nemovitost, budete řešit převod energií z prodávajícího na kupujícího. Tedy obvykle se jedná o elektřinu, vodu a plyn. Nový majitel má dnes možnost vybírat si z různých dodavatelů, takže klidně může stávajícího dodavatele vyměnit za jiného. Každý dodavatel má své specifické formuláře a postupy, ale obecně platí, že vše lze vyřídit online z pohodlí domova. Zjistíte si ceny, vyberete dodavatele a budete to řešit na jejich webových stránkách, přes email a telefonicky.
Spolupráce s bývalým majitelem
Ideální je, když převod energií sladíte s bývalým majitelem, tedy s prodávajícím. Tím se vše zjednoduší a vyhnete se tak situaci, že by byly energie odhlášeny a zároveň byste je ještě nestihli přihlásit. V takovém případě mohou být totiž dodávky zastaveny a vy tak budete třeba bez elektřiny. Nejlepší je, když se převádí energie z prodávajícího přímo na kupujícího. Většinou stačí, když převod zajistí jen jeden z nich. Určitě budete potřebovat podepsaný předávací protokol se stavy měřičů, ale také další papíry – návrh na vklad vlastnického práva, vyrozumění o provedení vkladu nebo list vlastnictví.
Osobně nebo elektronicky
U každého dodavatele to funguje jinak. Obecně však máte vždy dvě možnosti, buď zajít osobně do zákaznického centra, nebo to řešit přes internet. Když jdete řešit převod osobně, zaměstnanec vás provede celým procesem. Jen si dejte pozor, ať s sebou máte veškeré papíry. Pohodlnější je vyřídit převod z domova, kdy zavoláte na zákaznickou linku, kde vás budou instruovat, jak převod uskutečnit z domova. Nejspíše budete muset poslat naskenované dokumenty. Poštou vám pak přijdou smlouvy, které si prostudujete a podepsané odešlete zpět.
Kromě energií se ještě řeší připojení k internetu. Výběr poskytovatele je zase na vás, poptejte se, jaké připojení má prodávající a rozhodněte se, jestli s ním pokračovat nebo zvolit jinou možnost.
13.12.2019
Tomáš Šimek, majitel kanceláře. Telefon: 602 703 897, email: tomas.simek@re-max.cz