Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

Představte si, že máte na prodej nemovitost. Ale jak ji efektivně prodat a zajistit, že získáte nejvyšší možnou cenu? 


Domluvte si se mnou schůzku, na které Vám poradím, jak postupovat ve Vaší situaci. 


Jsem realitní makléř specializující se na prodej nemovitostí v Brně a Jižní Moravě. 

 

Před prodejem každé nemovitosti si představím ideálního kupce, pro kterého bude mít nemovitost největší hodnotu. Následně podle toho nastavím i marketingový plán, který zvyšuje šance na úspěšný prodej za nejvyšší možnou cenu. 

 

Během naší spolupráce můžete očekávat důslednou přípravu včetně analýzy technických a právních aspektů nemovitosti a identifikace možných rizik. Díky svým zkušenostem jako bývalý projektant mám výhodu v technických aspektech staveb. Úzká spolupráce mezi makléři zaručuje hladký průběh celého případu, což má vliv na fungování kanceláře, která opakovaně získává titul Kancelář roku Morava.

Přijďte k nám na kávu a zjistěte v čem jsme jiní a co nás dostalo na špičku v republice mezi realitními kancelářemi.

Váš certifikovaný realitní makléř Radek Malhocký

Radek Malhocký

Makléř

Certifikáty

Silver-816x816 profik 76kb specialista 300x300 20kb ořez - 1.místo říjen - certifikat ořez - 3. Makléř regionu Morava - certifikat Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.