Když chceme prodávat byt nebo i rodinný dům, je jasné, že je potřeba jej důkladně uklidit. V praxi se však až překvapivě často stává, že byty moc uklizené nejsou. Když si pak potencionální zájemce během prohlídky všímá drobků, pavučin, prachu nebo jiných nečistot, není to dobrý start. Zájemce si pak může myslet, že budou zanedbané i jiné části bytu, a vůbec ho to může od nákupu odradit.
Je jasné, že když v bytě stále bydlíme, navíc máme děti, pak není dost dobře možné mít byt pořád uklizený jako ze škatulky. Pro některé prostě úklid není priorita. Obecně však platí, že při prodeji nemovitosti by úklid prioritou být měl. Pečlivě neuklidit je zbytečná a jednoduchá chyba. Perfektní úklid vám totiž s prodejem dost pomůže.
Když už v bytě nebydlíte a jen jej pronajímáte, pak si můžete na úklid pozvat profesionální úklidovou firmu, která byt perfektně uklidí do posledního detailu. Další variantou je pozvat si na pomoc kamarádky, rodinu nebo kohokoliv, kdo vám s úklidem pomůže. Důležité je uklidit podlahu, umýt okna, utřít veškerý prach, otřít nábytek, umýt koupelnu a WC apod. Ať je byt nablýskaný a připravený k prodeji.
K úklidu patří také profesionální příprava nemovitosti k prodeji, tzv. homestaging. Můžete si zaplatit homestaging, kdy vám profesionální firma pomůže co nejlépe připravit byt tak, aby se v něm potencionální kupci dobře cítili. Jde o uspořádání nábytku, doplňky, a celkově o to, ať vypadá byt elegantně, a kupující si lehce představí, že v bytě spokojeně žije. Dlouhodobé statistiky realitních kanceláří ukazují, že majitelé, kteří home staging využili, získali až o 15 % vyšší kupní cenu, což rozhodně není málo.
10.4.2021
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.