Když prodáváme nemovitost, náš cíl je obvykle jasný. Prodat nemovitost co nejrychleji za cenu, kterou určíme. Ne vždy se to podaří. Obecně platí, že když už se nám však daří sehnat zájemce, kteří přijdou na osobní prohlídku, je to půlka cesty k vítězství. Co však dělat, když zájemce máme, ale nakonec nikdo z nich nemovitost nekoupí? Něco je asi špatně. Nejspíše to nebude přemrštěná cena, protože tu obvykle zájemci znají už předem. Kde je tedy problém?
I když prohlídky nekončí prodejem, využijte je alespoň k tomu, abyste zjistili, proč potencionální kupci nakonec vaši nemovitost nechtějí. Získejte od nich zpětnou vazbu. Zeptejte se, proč dům nechtějí koupit, co jim vadí, a co by muselo být jinak, aby dům koupili. Nejspíše tak zjistíte, kde je zakopaný pes. Může se objevit problém, který se u zájemců opakuje. Může to být například příliš tmavý prostor, ale také to, že je kolem domu moc rušná ulice.
Když se zájemcům zdá dům moc tmavý, můžete přidat osvětlení, sundat záclony, vymalovat stěny bílou barvou. Stejně tak jde vyřešit řada dalších překážek. Když však vadí zájemcům rušná ulice, těžko s tím něco uděláte. Každopádně je dobré vědět, co lidem vadí. Když už nevíte kudy kam, vždycky pomáhá snížení prodejní ceny.
Když jste prodávali sami a nedařilo se, určitě oslovte zkušenou realitní kancelář. Je jasné, že makléř při prohlídkách zjistí od zájemců ještě více než vy. Přece jen se k němu mohou zájemci chovat jinak než přímo k majiteli. Realitka vám navíc pomůže se získáváním dalších zájemců, zlepší vaši prezentaci a pomůže vám dotáhnout prodej nemovitosti do úspěšného konce.
28.1.2021
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.