Prodej nemovitosti, ať už jde o prodej bytu, prodej domu nebo o jinou nemovitost, je pro většinu z nás velká událost. Jde o velké peníze, které někdy člověk nevydělá za celý život. I proto je dobré se na prodej zaměřit, věnovat mu dostatek času a energie. A ideálně také zvolit zkušeného partnera, který nám pomůže nemovitost co nejvýhodněji prodat. V tomto článku se podíváme na několik aspektů, které nám pomohou naši nemovitost výhodně prodat. Nutno říct, že když máme k ruce kvalitního makléře nebo spolehlivou realitní kancelář, všechno půjde mnohem lépe.
Když chceme prodat dům, byt nebo i komerční nemovitost, základem je nemovitost perfektně k prodeji připravit. To neznamená jen precizní úklid nemovitosti, ale spadá sem i možná rekonstrukce, drobné opravy a také naaranžování nemovitosti tak, aby vypadala co nejlépe. Profesionální přípravu nemovitosti, které se říká také home staging vám může udělat specializovaná firma, v praxi home staging zařizuje realitní kancelář.
Home staging nejčastěji zahrnuje vyklizení nevhodného nábytku, naaranžování prostoru, případně i pronájem nového nábytku, který bude do nemovitosti umístěn do té doby, než se najde kupec nemovitosti. Kromě nábytku se při home stagingu pracuje i s různými doplňky a dalšími detaily tak, aby byl výsledek co nejlepší. K přípravě nemovitosti k prodeji patří i drobné opravy, úprava zahrady zahradnickou firmou, případně i větší rekonstrukce. U rekonstrukce je potřeba zvážit, jestli se opravdu vyplatí. I s tím vám pomůže zkušený makléř.
Vytvořit profesionální prezentaci nabízené nemovitosti je docela umění. Je potřeba zaujmout potencionální kupce, vyzdvihnout přednosti a ukázat nemovitost v nejlepším světle. To všechno pak může ospravedlnit vyšší prodejní cenu. Právě v této fázi je přínos spolupráce s realitní kanceláří asi nejviditelnější. Pojďme se podívat na konkrétní prvky, které k dokonalé prezentaci patří:
K profesionální prezentaci, která by měla zájemce zaujmout a přivést na prohlídku patří ještě další vychytávky. Může to být 360° fotografie, přesný půdorys nemovitosti a několik dalších zajímavých věcí. Se vším vám tady opět pomůže realitní kancelář nebo makléř.
Určit prodejní strategii a samotnou prodejní cenu není jen tak. Zase vám tady nejlépe pomůže realitní kancelář, která vám i zdarma vypracuje odhad ceny nemovitosti. Když s ní však budete spolupracovat naplno, vytvoří i prodejní strategii a prodá vaši nemovitost za nejvyšší možnou cenu. Realitní makléř má přímou zpětnou vazbu z realitního trhu, takže dokáže určit prodejní cenu lépe než certifikovaný odhadce. Denně se pohybuje v prostředí prodeje a nákupu nemovitostí, jasně vidí, za kolik se jaké nemovitosti v dané lokalitě prodávají. Navíc dokáže vytěžit z předností vaší nemovitosti maximum.
Prodejní strategie je také velmi důležitá. Může se začít přestřelenou cenou a potom dávat slevu, anebo se dá použít obálková metoda, či aukce nemovitosti a spousta dalších postupů. Tady by měla opět vymyslet vhodnou prodejní strategii právě vaše realitní kancelář. Samozřejmě po dohodě s vámi.
Můžete mít sebelepší fotky a prezentaci, ale základem je pořád najít kupce, který je ochoten zaplatit cenu, kterou požadujete. I tady máte mnohem větší šanci s realitní kanceláří v zádech. Hledání kupce totiž není jen čekání, jestli se někdo ozve na inzerát. Realitní kancelář zná způsoby, jak být v hledání kupce aktivní a efektivní.
Makléři mají obvykle své databáze investorů, kterým inzerát pošlou, prezentaci také dostanou na více realitních serverů, mohou vaší nemovitosti vytvořit vlastní webovou stránku, inzerát šíří i přes další kanály, jako jsou sociální sítě apod. Tím, že se pohybují uprostřed celého oboru prodeje a nákupu realit, mají spoustu kontaktů a informací a udělají vše pro to, aby vaši nemovitost co nejrychleji za daných podmínek prodali.
Závěrem ještě shrneme to nejdůležitější, co vám pomůže výhodně prodat nemovitost. Tím je výhradní spolupráce s jednou realitní kanceláří. To je hlavní krok, vše výše uvedené, už by měla vyřešit realitní kancelář. A nejen to. Profesionální makléři vedou také prohlídky nemovitostí, zpracují vám PENB, vyřídí veškerou byrokracii a hlavně vás celým prodejem bezpečně provedou od začátku až do konce.
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.