Když prodáváte nemovitost, máte jako prodávající zákonnou povinnost informovat budoucího vlastníka nemovitosti o celkovém technickém stavu nemovitosti, a také upozornit kupujícího na všechny vady, o kterých víte. Když mu všechny známé vady oznámíte, pak už za ně jako prodávající nezodpovídáte.
Pro jistotu se hodí, když se s makléřem domluvíte, a on vám zajistí technickou inspekci a vypracování technické zprávy. Budete mít v ruce dokument, který vás ochrání v případě, že by chtěl časem kupující vady nemovitosti nějakým způsobem reklamovat.
Vady na nemovitostech mohou být různé. Mezi nejčastější vady nemovitostí patří například:
Může se stát, že když tyto vady nebudete řešit a ony nejdou na první pohled vidět, bude to chtít kupující později reklamovat. Svou technickou inspekci si před koupí nemovitosti může nechat zpracovat i kupující, což je dobré pro obě strany. Někdo nechá posouzení o technickém stavu na svých vlastních pocitech a znalostech, jiný si raději najme odborníka, který mu zpracuje objektivní posouzení technického stavu nemovitosti, kterou se chystá koupit.
Pokud realitní makléř provází klienta celým procesem prodeje nemovitosti, pak je vhodné, aby jej informoval též o odpovědnosti prodávajícího za případné vady prodávané nemovitosti a umožnil klientovi, aby při znalosti faktického a právního stavu svých nemovitostí zvážil případná rizika.
11.8.2021
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.