Existuje spousta lidí, která uvažuje o koupi bytu jako investici. Byt je ideální nemovitost, protože se dá jednoduše pronajímat. Někteří investoři si vezmou hypotéku na nákup druhého bytu, který chtějí pronajímat a hypotéku tak platit z tohoto pronájmu. Během 15 či 20 let bude hypotéka z nájmu splacena a oni tak mají byt navíc. Třeba pro své děti. V tomto článku se podíváme, jaký byt je nejlepší koupit, co statistiky říkají o tom, o jaké byty k pronájmu je největší zájem.
Statistiky hovoří jasně o tom, že největší poptávka je po bytech 2+1. Ideálně cca 40 m2. Nejlepší k pronájmu jsou logicky byty, které mají dva samostatné pokoje a oddělenou kuchyň. Poptávka zde jasně převyšuje nabídku, takže když koupíte k pronájmu byt o velikosti 2+1, máte vyhráno. Nájemníka seženete lehce a můžete nasadit i celkem vysokou cenu. Tady už se však dostává do hry další faktor - lokalita.
Byty k pronájmu jdou nejvíce na dračku samozřejmě v Praze, Brně a dalších krajských, případně velkých okresních městech. Ideální byt 2+1, který jsme popsali výše, se zde pronajímá klidně za 10 000 Kč měsíčně i více. Tolik jsou ochotni nájemníci platit. V této částce ani nejsou zahrnuty poplatky za služby, které můžete buď napsat na nájemníky, nebo od nich peníze na služby vybírat a na konci roku jim vše vyúčtovat.
Obecně tedy platí, že nejlepší je investovat do bytu k pronájmu ve velkých městech, nekoupit byt příliš draze, ideálně vybrat velikost 2+1, cca 40 m2. V takovém případě nebudete mít problém najít nájemníky, můžete si říct o více peněz a vybrat si slušného nájemníka, ideálně k dlouhodobému pronájmu.
7.1.2021
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.