Pandemie ovlivnila prakticky každého. Spousta podnikatelů, živnostníků i obyčejných lidí se dostává do finančních problémů. Aby podpořili či zachránili své podnikání, aby splatili dluhy, aby mohli v klidu žít, prodávají lidé v rychlosti své nemovitosti, které jdou na dračku. Často se stává, že lidé kvůli své životní situaci spěchají, což má však dopad především na prodejní cenu.
V praxi se ukazuje, že v posledních měsících stoupá počet lidí, kteří na prodej své nemovitosti opravdu spěchají. Využívají okamžitý výkup, který nabízí některé realitní kanceláře, nebo klidně nemovitost podhodnotí, aby se prodala co nejrychleji. Ideálně v řádech dnů. To s sebou nese ztrátu. Obecně platí, že ještě vyšší ztráta oproti reálné tržní ceně je v případě, kdy se jedná o nějak problematickou nemovitost. Může na ni být uvalena exekuce, může tam být nepříjemné věcné břemeno, více vlastníků a spousta jiných komplikací.
Dá se čekat, že ekonomické dopady pandemie donutí ještě mnohem více lidí, řešit své finanční problémy prodejem nemovitosti. A rychlý výkup je řešení, kdy prodávající dostane peníze na účet v řádech dnů, maximálně týdnů. Přitom průměrná doba, za kterou prodávající dostane peníze na účet za prodej bytu, je 3 měsíce, u rodinného domu pak dokonce 6 měsíců. A to mluvíme o průměrné době. Může to být méně, ale i více.
Když si to shrneme, tak spěchat s prodejem se vyplatí jen těm, co peníze opravdu potřebují rychle, ať už je důvod jakýkoliv. Naopak když spěchat nemusíte, nebojte se s pomocí makléře zkusit získat za svou nemovitost co nejvyšší částku!
23.11.2021
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.