Když makléř zprostředkovává nákup, prodej a pronájem nemovitostí, obvykle se zaměřuje na jednu domovskou lokalitu (expertní oblast). A tuto lokalitu by měl co nejlépe znát. Jeho klienti totiž spoléhají nejen na jeho zkušenosti, schopnosti a odbornost, ale právě také na znalost zdejší lokality. Když makléř místo perfektně zná, poradí vám s různými detaily, řekne výhody a nevýhody jednotlivých čtvrtí, dokáže vám najít to, co hledáte.
Makléř se může zaměřit na různě velké teritorium. Někdo se specializuje pouze na část Prahy, jiný pokryje celé Brno, a další zná třeba celý Jihomoravský kraj. To záleží hlavně na tom, jak dlouho v daném místě člověk žije, a hlavně působí jako makléř. Znalost dané lokality je pro makléře velkou výhodou, získává si tak důvěru klientů, a hlavně může mnohem lépe poskytovat své služby.
Kromě toho, že vám makléř pomůže prodat rychle a výhodně vaši nemovitost, může vám také najít spolehlivé nájemníky nebo pomoci vybrat nemovitost ke koupi. Díky znalosti lokality vám poradí s výběrem konkrétního místa třeba v případě, že hledáte stavební pozemek blízko přírody, ale zároveň s dobrou dostupností do města, nebo když chcete sehnat byt v klidné čtvrti, ale město samotné ještě neznáte. Mít na své straně zkušeného lokálního makléře je prostě velká výhoda.
Znalost daného místa znamená i to, že vás může makléř od nákupu nemovitosti v některých čtvrtích spíše odradit, což upřímný a férový makléř udělá, když je na vaší straně. Taková rada má nakonec pro investora cenu zlata. A věřte tomu, že když už vás od nějaké lokality makléř odrazuje, má k tomu pádný důvod, který vám samozřejmě vysvětlí.
24.5.2021
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.