Když nás všechny v loňském roce zasáhla pandemie, makléři si uvědomili, že drtivá většina práce se dá dělat online, bez potřeby osobního setkávání. Tento trend je tady už dost dlouho, ale v době pandemie se ještě zesílil. Platí to i pro jiné profese, ale u makléřů je tento trend velmi markantní. Pojďme se podívat, jak tedy makléři obvykle pracují.
Online se tvoří prezentace, videoprohlídky, 3D scany nemovitostí, makléř vyřizuje emaily, telefonuje, má videohovory a videokonference, sdílí podklady k nemovitostem přes různé digitální úschovny, podepisuje smlouvy elektronicky. Online práce z kanceláře, kavárny nebo domova je naprosto běžná.
Na druhou stranu je nutné se potkat osobně s nájemníky, majiteli nemovitostí a hlavně se zájemci o koupi přímo v daných nemovitostech, aby si je mohli osobně prohlédnout. Vážný zájemce o koupi bytu nebo domu bude vždy chtít vidět nemovitost osobně, ať už má k dispozici sebelepší videoprohlídky či 3D scany nemovitostí.
Někomu práce online vyhovuje, obzvláště pak introvertům, kteří mají rádi klid na práci. Jiní makléři zase ocení více schůzek a setkávání na živo. V praxi je to nakonec vždycky kombinace obojího, jen si makléři vybírají, čemu dát přednost. Celý online svět je dnes už sice úplně běžný, ale bez osobních setkání to nejde. A to je alespoň za mě jen dobře.
28.8.2021
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.