Chystáte se na prodej nemovitosti? Rozhodli jste se do toho jít s realitním makléřem? Přečtěte si, co takovému prodeji předchází a jak samotný prodej probíhá. Zjistíte, že s odborníkem je to pro vás mnohem jednodušší a výhodnější.
Obsah článku
Prodej nemovitosti je velká událost. Běžný člověk nabízí svůj dům nebo byt jednou nebo jen párkrát za celý život.
Proto je důležité, aby prodej nemovitosti probíhal profesionálně a hladce. S realitním makléřem máte jistotu, že vše půjde jako na drátkách. Pokud s prodejem nemovitosti hodně spěcháte, možností je také okamžitý výkup.
Pojďme se tedy společně podívat, jak probíhá prodej nemovitosti, když se spolehnete na profesionála.
Nejdříve si realitní makléř přijde nemovitost prohlédnout. Získá všechny informace nutné k úspěšnému prodeji. Pak vám předloží všechny podklady a další informace.
Prodejní cena je alfa a omega dobrého obchodu. Odhad ceny nemovitosti bývá zdarma a můžete díky němu hodně vydělat.
Úspěšný prodej vyžaduje kvalitní marketing. Proto zjistíte, jaký je prodejní plán a jakou strategií podpoří makléř prodej. Budete vědět, co pro prodej přesně udělá.
Realitní makléř zjistí nezbytné podmínky pro prodej a podá vám informace o případných daňových povinnostech.
S realitním makléřem si ujasníte všechny vaše představy o prodeji nemovitosti a podmínky (např. termíny vystěhování, předčasné splacení hypotečního úvěru či jeho převod na kupce, časový rámec transakce apod.). Vzájemná spolupráce při prodeji nemovitosti je tak průhledná a v každém bodě prodeje máme jasno.
Realitní makléř před prodejem nemovitosti prověří další omezení, která se vztahují k vlastnickým právům, jejich případnému ukončení apod. Aby vše bylo do puntíku vyřešené.
Pořádek je důležitý pro všechny strany, z vašeho pohledu zejména pro vás jako pro prodávající a také pro realitního makléře.
Proto uzavíráte zprostředkovatelskou smlouvu, kde jsou stanoveny všechny nezbytné podmínky transakce. Od ceny a prodejního plánu po povinnosti zúčastněných stran.
Realitní makléř zajistí energetický štítek, pokud je pro prodej nemovitosti vyžadován.
Makléř vás navštíví s fotografem, popřípadě i s kameramanem. Fotografování obsahuje i přípravu interiéru. V případě potřeby je zařízena asistence interiérového stylisty. Nemovitost je zkrátka předvedena v co nejlepším světle.
Pro každou nemovitost připravuje realitní makléř kampaně individuálně. Zahrnují cílenou internetovou a lokální propagaci a propojení s širší poptávkovou sítí (interní síť Remax, spolupráce s dalšími realitkami). Dále jsou hojně využívána profesionální videa, která podpoří prodej nemovitosti.
Prohlídky často rozhodují o úspěšném prodeji nemovitosti. Kupující si ji buď zamiluje, nebo rychle odejde.
Nemovitostí provází realitní makléř osobně. S maximální péčí se snaží kupujícího naklonit vaší nabídce. Zájemce si makléři prověřují otázkami už při telefonickém rozhovoru. Na prohlídku pak přijdou jen skuteční zájemci. Vyhnete se otravným “realitním turistům”.
Realitní makléři spolupracují s prověřenými advokáty, kteří se specializují na realitní právo. Provází vás od rezervace a prodeje nemovitosti po odesílání daně na finanční úřad.
Důležité je, že připraví veškerou dokumentaci pro katastr a samozřejmě zajišťuje úschovu kupní ceny. Pokud byste přesto upřednostnili možnost notáře nebo bankovní úschovy, je možné řešit i tyto služby. Realitní makléř se tedy při prodeji nemovitosti postará o kompletní smluvní dokumentaci od rezervační po kupní smlouvu.
Předání včetně přípravy předávacího protokolu a převodu energií zajišťuje realitní makléř osobně. Poprodejní a předprodejní servis obvykle zahrnuje:
Při prodeji nemovitosti je toho celkem dost, co myslíte?
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.