Když prodáváte nemovitost, samozřejmě je nejdůležitější lokalita, kde se nemovitost nachází, prodejní cena nemovitosti i stav a velikost nemovitosti. Velmi důležitým aspektem, na kteří někteří zapomínají, je však také první dojem z nemovitosti! Ten může zájemce odradit nebo ho naopak příjemně překvapit a zaujmout. A prodávající má do určité míry možnosti připravit svou nemovitost tak, aby byla na první dojem v rámci možností co nejlepší.
Když máte zchátralý plot, neudržovanou zahradu, ošklivé vstupní dveře a před nimi špinavou rohožku, první dojem to příliš nezlepší. To stejné platí o oprýskané omítce nebo dokonce neuklizeném domě. Samozřejmě nebudete zbytečně investovat do rozsáhlé rekonstrukce nemovitosti, nebo nebudete kupovat nová garážová vrata, když chcete dům prodat. Ale některé věci se udělat před prodejem dají. Můžete si pozvat zahradnickou firmu, investovat do home stagingu, upravit vchod tak, aby dobře vypadal. Nejsou to zase tak velké investice, ale pomohou zlepšit první dojem.
Možná to zní iracionálně, ale je to podloženo zkušenostmi makléřů. Když máte hezky upravený interiér v kombinaci se zahradou a vchodem, můžete svou nemovitost prodat až o 10 % dráž. Je to proto, že kupující se částečně rozhodují i na základě svých emocí, obzvláště v případě, že nespolupracují s realitní kanceláří. Profesionální realitní kanceláře totiž na emoce logicky nedají, chovají se čistě racionálně.
Nemusíte hned zvát profesionální firmu, která se na home staging specializuje. Promluvte si s makléřem, který vám poradí, jak dům na prodej připravit. Někdy stačí zasadit ke vchodu nějaké květiny, upravit předzahrádku, opravit zjevně rozbité věci, a celý dům zútulnit. Když máte estetické cítění, zvládnete to možná sami během několika dnů. Nejenže to zvýší prodejní cen domu, ale dům tak prodáte rychleji!
21.1.2021
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.