Chcete prodat nemovitost s realitním makléřem? Netušíte, jak vybrat partnera, který to s vámi myslí dobře? Inspirujte se několika radami, s nimiž nesáhnete vedle.
Obsah
Prodávat nemovitost může být vzrušující zážitek. Nebo celkem frustrující, pokud se vám nechce zařizovat vše potřebné kolem: Příprava nemovitosti na prodej, telefonáty, administrativa, prohlídky s potenciálními kupci…
V tom případě je lepší svěřit prodej nemovitosti do rukou zkušeného realitního makléře, který toho zná víc než jen realitní trh.
Kvalitní realitní makléř má bohatou praxi a navíc se pravidelně vzdělává. Má obvykle unikátní know-how, které dokáže v praxi využít ve prospěch svého klienta.
Už dávno neplatí, že dá realitní makléř někam jen inzerát. K prodeji nechá udělat profesionální prezentaci, která zahrnuje například videoprohlídku, špičkové fotografie, půdorysy nebo Home staging.
Realitní makléř je vlastně váš věrný a spolehlivý zástupce. Je flexibilní a zařídí vše včetně převodu nemovitosti, jednání a další administrativy. Ušetří vám spoustu času a peněz.
Jenže jak vybrat, když ve vašem okolí najdete nespočet realitních kanceláří? Jak kápnout na toho pravého, který si s prodejem poradí špičkově a vy z toho budete těžit?
Připravili jsme pro vás několik tipů, s nimiž si vyberete správně:
S realitním makléřem strávíte spoustu času. Rozumíte si? Jedná se vám s ním dobře? Sedli jste si lidsky? Jsme přesvědčeni, že je to základ. Samozřejmě, že zkušenosti jsou také důležité. Ale k čemu vám budou, pokud se s realitním makléřem nedomluvíte?
Dejte si před prodejem osobní schůzku s realitním makléřem. Nespoléhejte se pouze na e-mailovou či telefonickou komunikaci. Když si spolu nesednete, raději hledejte dál.
Je tu totiž něco, co nelze poznat racionálně. Je to chemie, která buď přijde, nebo ne. Dejte na svou intuici. Vyplatí se to.
Neexistuje lepší měřítko, než doporučení od lidí, kteří s makléřem úspěšně prodali. Ti vám nemají potřebu mazat med kolem úst. Zjistíte třeba, že má makléř danou lokalitu skvěle zmáknutou, a že už v ní výhodně prodal několik nemovitostí.
Získáte důkaz místo slibů, který má nejvyšší vypovídající hodnotu. Podívejte se na reference naší realitní kanceláře.
Není makléř, jako makléř. Proto pečlivě naslouchejte. Už při první schůzce můžete odhalit, jak to je: Zajímá se o vás? O vaše problémy, představy? Pokud ano, žádný problém. Pokud ne, zkuste hledat dál.
Potřebujete člověka, který jedná hlavně ve vašem zájmu.
Myslíte, že realitní makléř z Aše vám skvěle prodá nemovitost v Brně? Nejde tu vůbec o kvality realitního makléře, ale o znalost regionu. Ne nadarmo se říká, že jiný kraj, jiný mrav.
Expert na místní zákonitosti trhu si je vědom typických cen, možností a všech detailů, které můžou například rozhodnout o ceně.
Co všechno makléř umí? Vyvěsit pouze inzerát? Nebo to vezme z gruntu od home stagingu a video prohlídky, přes komplexní prezentaci nemovitosti až po marketing a podporu prodeje?
Nespokojte se s málem, když můžete mít víc. Profesionální realitní makléř vám musí být schopný nabídnout vysokou úroveň služeb. A pokud všechno sám nezvládne (což vlastně ani není skoro možné), měl by vám poradit, kde a jak to udělat.
Věnujte pozornost makléřům, kteří používají reálná data. Například při odhadu tržní ceny nemovitosti nepotřebujete riskovat nízkou, nebo přemrštěnou prodejní cenou. Realistické a na datech postavené jednání vždy vede k prodeji za maximální cenu.
Doporučení od známých je fajn. Ale jenom proto, že máte přítele, který má švagra, který zná realitního makléře, neznamená, že s ním musíte nutně spolupracovat.
Na Googlu najdete všechno, i webové stránky kanceláře. Podívejte se, co všechno pro své klienty dělají. Pomůže vám to lépe se rozhodnout.
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.