Když prodáváte nemovitost, ať už sami nebo s pomocí realitní kanceláře, určitě vytvoříte co nejlepší prezentaci, kterou pak zveřejníte na realitních serverech. A právě na těchto serverech je obvykle možnost topování inzerátů. Topování je možnost zaplatit si, aby se váš inzerát zobrazoval na prvních místech a byl tak více na očích.
Topování dává nejčastěji smysl ve dvou případech. Prvním je situace, kdy majitel tlačí na pilu, chce prodat co nejrychleji, ale zároveň nechce jít dolů s prodejní cenou. Druhým případem, kdy se topování používá je, když se nedaří delší dobu najít kupce. Topování tak starší inzerát alespoň dočasně oživí.
Na druhou stranu nemá moc smysl topovat úplně nový inzerát hned na začátku. Lepší je počkat, jak se zachová trh. Třeba v prvních dnech po zveřejnění nebudete stíhat zvedat telefony. Zajímavé je, že statisticky topování zase tolik nepomáhá, to znamená, že sice zvýší počet shlédnutí inzerátu, ale není to kdovíjak vysoké číslo. Ale zase každých deset shlédnutí dobrých, protože nikdy nevíme, odkud se vyloupne očekávaný kupec.
Topování inzerátů má ještě jedno specifikum. Obecně totiž platí, že někteří lidé topované inzeráty automaticky přeskakují, protože je považují za něco podobného reklamě. Dívají se pak až na inzeráty za těmi topovanými. Je to podobné jako třeba u vyhledavačů (Google, Seznam apod.), kde jsou první 3 nebo 4 odkazy reklamy, které pro nás nejsou relevantní.
18.11.2021
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.