Každá rodina má jiné požadavky, jiné finanční možnosti i jiný pohled na svět. Obecně je však jasný trend, že se dnes už nestaví vícegenerační rodinné domy, ale spíše menší rodinné domy, právě pro jednu rodinu. Důvodem nejsou jen finance, ale i skutečnost, že v dnešním světě děti příliš často nezůstávají u rodičů, ale vyrážejí do světa a chtějí si časem postavit vlastní bydlení.
Nejčastěji se dnes staví menší rodinné domy pro čtyřčlennou rodinu. Ať už jsou to bungalovy nebo patrové domy, celkový trend je takový, že to není třeba přehánět s prostorem. Většinou je základem kuchyň spojená s obývacím pokojem, dále jeden až dva dětské pokoje, ložnice, koupelna s WC a někdy i malá pracovna. K tomu terasa, hodně prosklení, zahrádka s ovocnými stromy a trampolínou, případně garáž. Takto nějak se v dnešní době nejčastěji staví.
Je jasné, že velký rodinný dům bude i násobně dražší než menší dům. To stejné platí i pro jeho údržbu. Navíc během let, kdy odrostou a odstěhují se děti, zůstane velký dům trochu smutně prázdný. Velký dům se také hůře prodává, hůře se vytápí a celkově není tak úsporný jako menší rodinný domek. Je na něm obvykle více práce, ale na druhou stranu se hodí, když máte velkou rodinu, máte rádi návštěvy a vůbec více prostoru.
V praxi to často funguje tak, že si sednete s architektem, řeknete mu své požadavky, a on vám navrhne dům podle vašich představ. Ale pozor na architekty. Většinou chtějí navrhnout co nejlepší dům, moc se neohlížejí na finanční možnosti a může se stát, že vám navrhnou větší dům, než opravdu potřebujete!
1.12.2020
Abychom byli nenahraditelnými, musíme být odlišní. (C. Ch.)
Pro realitního makléře není nic lepší než uzavřený obchodní případ, na konci kterého jsou spokojení jak prodávající tak kupující. Ale tím to nekončí... Nejpodstatnější jsou pozitivní reference klientů a doporučení realitního makléře svým kamarádům a známým. Tohle je moje cesta, tímto se řídím.
Snažím se svoji práci odvádět na 100%, profesionálně a zodpovědně. Naučila jsem se, že je důležité klientům naslouchat, abych věděla jakou životní situaci řeší, jaké důvody je vedou k prodeji nemovitosti a s čím jim mohu pomoci.
Hodnota člověka není v tom, co udělal pro sebe, ale pro ostatní" (A. E. )
Zakládám si na lidském přístupu, spolehlivosti a důvěře.