Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

 

Reality se mi staly koníčkem již před 30 roky. Po stavební fakultě jsem neustále realizoval svoje představy o stavařině a designu a bavilo mě rekonstruovat nemovitosti. Také jsem měl zálibu v stavění nových domů a rekreačních objektů i když hlavní pracovní náplň jsem měl v jiném oboru. Celé ty roky jsem se setkával s realitními makléři, jak na straně prodávajícího, tak kupujícího a u mnohých jsem spatřoval naprosto neprofesionální přístup ke klientovi.

 

Postupem času se trh profiloval a na přední místa se dostali ti, kteří práci dělají s maximálním nasazením a pravidelně se vzdělávají. Profesionální přístup je o dnes hlavně o využívání všech dostupných technických vymožeností naší doby. Logickým vyústěním dané situace bylo zahájení spolupráce s realitní kanceláří RE/MAX Delux, kde jsem se setkal s kolegy, kteří svým nadšením, přístupem a odborností vytváří skvělý tým! A síť RE/MAX, jedna ze špiček světového trhu s realitami je toho zárukou!

 

Prodej, či koupě nemovitosti jsou důležitým milníkem v životě z každého z nás a rád bych Vás provedl kolikrát složitou legislativní cestou s využitím všech moderních vymožeností. Vždy se stavím ke své práci profesionálně, každého klienta beru individuálně a věnuji se mu s nadstandartním přístupem. Mohu poradit se stavebními a geodetickými záležitostmi a také doporučit výstavbu energeticky pasivních domů.

 

Dovolte mi tedy, abych se stal Vaším osobním realitním makléřem, Vaše spokojenost a doporučení dalším klientům je mojí vizitkou!

Roman Havlíček

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.