Na co si dát pozor v kupní smlouvě? 12 bodů.

Kupní smlouva je klíčovým dokumentem při prodeji nebo nákupu nemovitosti. Je důležité pečlivě prověřit všechny podmínky a ujistit se, že jsou v souladu s vašimi očekáváními a právními normami. Zde je seznam klíčových bodů, které byste měli zkontrolovat a vzít v úvahu při prohlížení kupní smlouvy:

  1. Identifikace stran: Ověřte si, že jména a identifikační údaje kupujícího a prodávajícího jsou uvedeny správně.

  2. Popis nemovitosti: Zkontrolujte, zda popis nemovitosti v kupní smlouvě odpovídá skutečnosti. Týká se to jak fyzického popisu nemovitosti (adresa, velikost, umístění), tak i právního stavu (jako např. zástavní práva nebo omezení).

  3. Kupní cena: Ujistěte se, že uvedená kupní cena je ta, kterou jste se s druhou stranou dohodli. Zohledněte také případné smluvní pokuty nebo zálohy.

  4. Podmínky platby: Zkontrolujte, jaká jsou pravidla pro platbu kupní ceny – kdy a jak budete platit.

  5. Datum předání nemovitosti: Smlouva by měla obsahovat datum, kdy dojde k předání nemovitosti. Toto datum se často označuje jako "datum plnění".

  6. Práva a omezení: Zjistěte, zda jsou v kupní smlouvě uvedena práva a omezení spojená s nemovitostí, jako jsou servituty, právo průchodu nebo omezení výstavby.

  7. Náklady a poplatky: Prověřte, kdo bude platit případné náklady spojené s prodejem nemovitosti, jako jsou náklady na převod vlastnictví.

  8. Podmínky pro storno: Zjistěte, za jakých okolností lze smlouvu zrušit a jaké jsou následky storna.

  9. Záruky a odpovědnost: Pokud jsou v kupní smlouvě uvedeny záruky prodávajícího týkající se stavu nemovitosti, ujistěte se, že jsou přesně popsány.

  10. Další podmínky a ujednání: Zkontrolujte, zda jsou uvedeny další důležité podmínky, jako je doba pro provedení kontroly stavu nemovitosti, povinnost provedení nutných oprav apod.

  11. Smluvní pokuty: Zjistěte, zda smlouva obsahuje ujednání o smluvních pokutách, které by byly uplatněny v případě porušení smluvních podmínek.

  12. Podpisy: Ujistěte se, že jsou v kupní smlouvě uvedeny podpisy všech stran a datování.

Je důležité mít na paměti, že kupní smlouva je právně závazný dokument, a proto byste měli případně konzultovat její obsah s realitním makléřem, právním expertem nebo advokátem, aby byla vaše práva a zájmy co nejlépe chráněny.

20.8.2023

O mně

 

Reality se mi staly koníčkem již před 30 roky. Po stavební fakultě jsem neustále realizoval svoje představy o stavařině a designu a bavilo mě rekonstruovat nemovitosti. Také jsem měl zálibu v stavění nových domů a rekreačních objektů i když hlavní pracovní náplň jsem měl v jiném oboru. Celé ty roky jsem se setkával s realitními makléři, jak na straně prodávajícího, tak kupujícího a u mnohých jsem spatřoval naprosto neprofesionální přístup ke klientovi.

 

Postupem času se trh profiloval a na přední místa se dostali ti, kteří práci dělají s maximálním nasazením a pravidelně se vzdělávají. Profesionální přístup je o dnes hlavně o využívání všech dostupných technických vymožeností naší doby. Logickým vyústěním dané situace bylo zahájení spolupráce s realitní kanceláří RE/MAX Delux, kde jsem se setkal s kolegy, kteří svým nadšením, přístupem a odborností vytváří skvělý tým! A síť RE/MAX, jedna ze špiček světového trhu s realitami je toho zárukou!

 

Prodej, či koupě nemovitosti jsou důležitým milníkem v životě z každého z nás a rád bych Vás provedl kolikrát složitou legislativní cestou s využitím všech moderních vymožeností. Vždy se stavím ke své práci profesionálně, každého klienta beru individuálně a věnuji se mu s nadstandartním přístupem. Mohu poradit se stavebními a geodetickými záležitostmi a také doporučit výstavbu energeticky pasivních domů.

 

Dovolte mi tedy, abych se stal Vaším osobním realitním makléřem, Vaše spokojenost a doporučení dalším klientům je mojí vizitkou!

Roman Havlíček

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.