Tipy, jak ušetřit za vytápění

Kdybychom žili například ve Střední Americe, vytápění bychom vůbec neřešili. I když to vypadá, že se otepluje, ve Střední Evropě v zimě stále musíme topit. A za vytápění platíme docela dost. Určitě jste přemýšleli, jak za vytápění ušetřit. Připravili jsme pro vás 5 základních tipů, ale začneme ještě jedním základním: Nepřetápějte! Spousta lidí chodí doma v zimě v kraťasech a vytápí si byt na 25°C. Možná je dobré to zvážit a rozhodnout se, že vám bude stačit 20°C. Taková změna v myšlení vám ušetří na vytápění nejvíce. Ale pojďme k dalším 5 tipům.

  1. Zateplení domu. Nejnákladnějším, ale nejúčinnějším způsobem, jak ušetřit dlouhodobě za vytápění, je investovat do zateplení domu. Hlavně zateplení střechy a zateplení fasády domu. Bohužel se jedná o statisíce korun, takže si to každý dvakrát rozmyslí.
  2. Nová okna. Méně finančně náročné, ale velmi důležité, je pořídit si nová okna. Okny totiž odchází nejvíce tepla, a když už jsou ta vaše za zenitem, možná se vyplatí koupit si nová plastová okna, která nejsou tak drahá, dobře vypadají a mají skvělé izolační vlastnosti. Určitě tak výrazně snížíte náklady na vytápění domu. Když je to potřeba, pomůže i výměna vchodových dveří.
  3. Venkovní stínící technika. Možná si to ani neuvědomujete, ale izolaci oken ohromně pomůže venkovní stínící technika. Venkovní rolety nebo žaluzie pomáhají udržet chlad za okny. Lehce pomáhá i vnitřní stínící technika, ale venkovní je proti mrazu účinnější. Navíc v létě udrží za oknem i nesnesitelné vedro.
  4. Efektivní větrání. Další tip vás nebude stát ani korunu. Efektivní větrání znamená, že několikrát za den (3 – 4 krát) otevřete některá okna na 5 minut dokořán. Nevětrejte dlouho na mikroventilaci, tak vám teplo jen uniká a nemá to požadovaný efekt. Další možností, která už je však celkem finančně náročná, je pořízení rekuperace.
  5. Kontrola těsnění. Posledním tipem je pořádná kontrola toho, kudy vám teplo uniká. Zkontrolujte těsnění na oknech i vchodových dveřích. Když vám teplo uniká kolem oken, zkuste je zateplit, vyplnit mezery, utěsnit spáry silikonem nebo si poradit nějak jinak, hlavně aby teplo zbytečně neunikalo.

Vidíte, že aby člověk ušetřil za vytápění, musí většinou první něco investovat do svého domu. Je to finančně náročné, ale z dlouhodobého pohledu se to určitě vyplatí.

2.9.2021

O mně

 

Reality se mi staly koníčkem již před 30 roky. Po stavební fakultě jsem neustále realizoval svoje představy o stavařině a designu a bavilo mě rekonstruovat nemovitosti. Také jsem měl zálibu v stavění nových domů a rekreačních objektů i když hlavní pracovní náplň jsem měl v jiném oboru. Celé ty roky jsem se setkával s realitními makléři, jak na straně prodávajícího, tak kupujícího a u mnohých jsem spatřoval naprosto neprofesionální přístup ke klientovi.

 

Postupem času se trh profiloval a na přední místa se dostali ti, kteří práci dělají s maximálním nasazením a pravidelně se vzdělávají. Profesionální přístup je o dnes hlavně o využívání všech dostupných technických vymožeností naší doby. Logickým vyústěním dané situace bylo zahájení spolupráce s realitní kanceláří RE/MAX Delux, kde jsem se setkal s kolegy, kteří svým nadšením, přístupem a odborností vytváří skvělý tým! A síť RE/MAX, jedna ze špiček světového trhu s realitami je toho zárukou!

 

Prodej, či koupě nemovitosti jsou důležitým milníkem v životě z každého z nás a rád bych Vás provedl kolikrát složitou legislativní cestou s využitím všech moderních vymožeností. Vždy se stavím ke své práci profesionálně, každého klienta beru individuálně a věnuji se mu s nadstandartním přístupem. Mohu poradit se stavebními a geodetickými záležitostmi a také doporučit výstavbu energeticky pasivních domů.

 

Dovolte mi tedy, abych se stal Vaším osobním realitním makléřem, Vaše spokojenost a doporučení dalším klientům je mojí vizitkou!

Roman Havlíček

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.