Jak ověřit, že existuje volný přístup ke kupované nemovitosti

Když kupujete nemovitost, například rodinný dům, je potřeba mimo jiné ověřit, jestli je předmětem koupě i pozemek, na kterém dům stojí, a také pozemek okolo domu. V drtivé většině případů to tak je, ale občas se stane, že jsou s pozemky kolem domu problémy. Kromě samotného domu totiž potřebujete mít k domu také volný přístup.

Obecně platí, že z geometrického plánu, který lze získat na katastru nemovitostí, můžete celkem jednoduše zjistit, jestli pozemek přiléhá k veřejné komunikaci.

Další informace vyčtete z listu vlastnictví. Tady je pak zase možné zjistit, jestli je zajištěn přístup k vaší nemovitosti přes jiný vedlejší pozemek prostřednictvím věcného břemene cesty. Tyto informace jsou pro kupujícího naprosto zásadní, protože se ke svému domu musí nějak dostat.

Nejjistější je při hledání a následné koupi nemovitosti spolupracovat se zkušenou realitní kanceláří nebo makléřem. Ti vám obratem zjistí o dané nemovitosti všechny dostupné informace. A ověření volného přístupu k nemovitosti k nim určitě patří.

21.11.2021

O mně

 

Jmenuji se Roman Volák a jsem realitní makléř s vášní pro sport a pevným odhodláním k úspěchu. S dlouholetým zázemím ve sportu jsem si vybudoval silnou disciplínu, odhodlání a schopnost pracovat tvrdě. Tyto vlastnosti přenáším do svého podnikání v realitním světě, kde se snažím dosáhnout nejlepších výsledků pro své klienty.

 

Moje vášeň pro realitní trh a sport mě vede k tomu, abych se neustále zdokonaloval a hledal inovativní způsoby, jak dosáhnout úspěchu. Snažím se být flexibilní a respektovat individuální potřeby každého klienta, zatímco se snažím dosáhnout jejich cílů. Mým cílem je být pro své klienty důvěryhodným partnerem v jejich realitních záležitostech a pomoci jim dosáhnout jejich snů a cílů v oblasti nemovitostí.

Bc. Roman Volák

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.