Je zajímavé, že před dvaceti lety si u nás kupovali cizinci hlavně luxusní nemovitosti, v Praze, v Brně, případně v dalších turistických lokalitách. Kupovali i více než 50 % luxusních nemovitostí. Dnes už to není tak časté, drtivou většinu nemovitostí kupují lokální kupci, tedy Češi. Co se týká cizinců, pořád je nejvíce lákají investiční nemovitosti, i ty luxusní, kde statistiky uvádějí, že tvoří zhruba čtvrtinu klientely, ale už jich nekupují tolik jako dříve. Prsty v tom má určitě i pandemie koronaviru.
Obecně platí, že cizinci mají největší zájem o developerské projekty, ať už jsou to klasické byty nebo luxusní nemovitosti. Starší byty v panelových domech pak prakticky nekupují. Cizinci nákup nemovitosti nejčastěji vnímají jako investici, dvě třetiny z nich jsou obyvatelé Evropské unie.
Co se týká konkrétních národností, většinou jde o Rusy a občany Evropské unie (Slováci, Poláci, Němci, Rakušané… ). Následují Izraelci a klienti z Arabského poloostrova a Asie. Nejraději kupují malé byty 1+kk nebo 2+kk, ideálně v centru Prahy, v Českém Krumlově, v Karlových Varech nebo v centru Brna. Vlastní bydlení tady v Česku moc často nehledají.
Když prodáváte nemovitost, která by mohla oslovit i cizince, ideální je oslovit takovou realitní kancelář, která s tím počítá a tvoří inzeráty i ve více jazycích a tyto inzeráty k cizincům i dostane. Cizinci sice tvoří jen zlomek potencionálních zájemců, ale pořád se vyplatí oslovit i je. Hlavně u některých typů nemovitostí.
25.12.2021
Jmenuji se Roman Volák a jsem realitní makléř s vášní pro sport a pevným odhodláním k úspěchu. S dlouholetým zázemím ve sportu jsem si vybudoval silnou disciplínu, odhodlání a schopnost pracovat tvrdě. Tyto vlastnosti přenáším do svého podnikání v realitním světě, kde se snažím dosáhnout nejlepších výsledků pro své klienty.
Moje vášeň pro realitní trh a sport mě vede k tomu, abych se neustále zdokonaloval a hledal inovativní způsoby, jak dosáhnout úspěchu. Snažím se být flexibilní a respektovat individuální potřeby každého klienta, zatímco se snažím dosáhnout jejich cílů. Mým cílem je být pro své klienty důvěryhodným partnerem v jejich realitních záležitostech a pomoci jim dosáhnout jejich snů a cílů v oblasti nemovitostí.