RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Spolupráce s realitním makléřem se vyplatí. Šetří čas i peníze

MNOHO LIDÍ SI VE SNAZE UŠETŘIT ŘEŠÍ PŘI PRODEJI ČI KOUPI NEMOVITOSTI VŠE NA VLASTNÍ PĚST. Bez spolupráce s makléřem. Realita je ale taková, že nakonec zaplatí mnohem více, než kdyby zvolili spolupráci s odborníkem. Dobrý makléř totiž dokáže ušetřit nejen peníze, ale i čas. Kromě toho je prokázáno, že realitní makléř dokáže nemovitost prodat za vyšší cenu než sám majitel.

Realitní makléři měli v minulosti velmi špatnou pověst. Možná i proto v některých lidech přetrvává pocit, že je lepší se spolupráce s nimi vyvarovat. Stejně jako ve všech profesích i na realitním trhu působí dobří a špatní makléři. Pokud si zvolíte opravdového odborníka, rozhodně neprohloupíte a váš obchod proběhne snadněji. Na vás je, abyste si vybrali toho správného makléře.

V současné době stále existuje mnoho realitních makléřů. Abyste se jím mohli stát, stačí vám jen tisíc korun na založení živnostenského oprávnění. To ale z nikoho odborníka nedělá. Realitní makléř totiž potřebuje znát mnoho různých dovedností, jako je právo, daně, marketing, prodej, ale třeba i psychologii. Proto je dobré při výběru makléře hledat takového, který je součástí stabilní realitní sítě, jako je RE/MAX. Pomoci při výběru vám může i to, zda má makléř nějakou certifikaci. Jednou z takových kvalifikací je certifikace makléře podle normy ISO. Certifikace ISO vám sice nemůže garantovat naprostou spokojenost s prací makléře, nicméně pravděpodobnost, že se spálíte, tím výrazně klesá.

 

Výhody spolupráce s makléřem s certifikací ISO

Pokud se makléř může pochlubit certifikací ISO, víte jistě, že nejste v rukách nováčka, který dělá svůj první obchod. ISO makléřem se totiž mohou stát pouze lidé, kteří dosáhli minimálně středoškolského vzdělání. Dalším požadavkem je minimálně roční praxe v realitní branži a dva roky v obchodní sféře.

Dalším požadavkem, který prověří jeho profesní způsobilost, je nutnost doložit minimálně deset ověřených referencí od klientů. Díky tomu můžete snadno zjistit, jak jsou s jeho prací klienti spokojeni.

Makléři, kteří disponují certifikací ISO, rovněž musejí složit zkoušky z právního a finančního minima. Také musejí prokázat uživatelské IT znalosti a dovednosti, ale i praktické zkušenosti, procesy, počty realizací, znalosti z oblasti řízení kvality. Žadatel rovněž dokládá osvědčení o absolvování specializačního studia zaměřeného na realitní činnost a obchodování s nemovitostmi.

Z výše uvedeného je zřejmé, že získat certifikaci ISO vyžaduje odborné znalosti. Navíc zkoušky se platí. Pokud tedy makléř investuje do studia nejen čas, ale i své vlastní finanční prostředky, je to známka toho, že to s touto prací myslí vážně.

Nejčastější chyby při prodeji nemovitosti

NASTAVENÍ CENY

Lidé, kteří se rozhodnou prodat svoji nemo‐ vitost sami, mají často nereálné představy o ceně. I v důsledku informací o rostoucí ceně nemovitostí většinou cenu nadhodnotí. Výsledkem pak je, že je nemovitost dlouhou dobu neprodejná a prodávající musí jít stejně s cenou dolů.

MARKETING

Inzerát na realitní server. To je většinou je‐ diný marketingový nástroj, který zvládnou využívat lidé, kteří si nemovitost prodávají sami. Takový způsob je ale značně neefektivní. Kromě toho, jak inzerát stárne, nepůsobí už pro kupující atraktivně.

SMLOUVA A DALŠÍ NÁLEŽITOSTI

Většinou netuší, že prodej nemovitosti znamená spoustu dokumentů. Výsledkem je pak kupní smlouva, jejíž vzor je stažený z internetu, a bezradnost, když dojde na advokátní úschovu. V tom horším případě mohou na prodejce vypadnout kostlivci, o nichž nevěděl, jako je třeba věcné břemeno na nemovitosti, nesoulad v katastru nemovitostí a další záležitosti, o nichž neměl prodávající tušení, ale které obchod protahují.

21.11.2019

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.