Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

 

Začínal jsem jako běžný makléř v jedné nejmenované realitní kanceláři (která se již dávno rozpadla), kde jsem byl ze všech nejúspěšnější - jednoduše proto, že věci dotahuji do konce, chovám se vždy profesionálně, mám rád lidi a ke klientům jsem empatický. Finančně jsem byl v té kanceláři spokojen, avšak ostatní skutečnosti mne velmi trápily! Chtěl jsem pro klienty jenom to nejlepší, svoji práci dělat čestně a kvalitně, což mi nebylo umožněno. Dost mi vadily tristní advokátní služby, nevýhodné smlouvy a zejména MLM (Multi Level Marketing), na kterém profitovali hlavně manažeři a další osoby na vrcholu pyramidy – která se, jak už to u takových společností bývá, stejně časem zřítila!

 

Rozhodl jsem se dělat reality jinak – kvalitně! Jenomže tenkrát jsem jako začínající makléř neměl prostředky k tomu koupit franšízu a zapojit se do úspěšné sítě. Založil jsem si proto svoji kancelář, která byla defakto kopií RE/MAX. 

 

Konečně v roce 2017 se mi splnilo vše, po čem jsem toužil - otevřel jsem franšízu RE/MAX Delux a nyní plním mise této kanceláře. Vážím si klientů i kolegů makléřů a jde mi o to, abychom se v kanceláři společně cítili dobře. Po vstupu do RE/MAX jsem byl ohromen! Zjistil jsem, že jsme minimálně o pět let dále, než nejsilnější konkurence a alespoň o deset let od běžných kanceláří!

Tomáš Šimek

Majitel

Certifikáty

Certifikovaný makléř ISO_detail_1.1 Certifikovaný-makléř-2_rgb realitn_profesion_l_cmyk Certifikát ISO rmx-cmg Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.