V posledních letech se v realitních kancelářích a vůbec mezi makléři při prezentaci nemovitostí rozvíjí nové techniky a technologie. Jednou z nich je skenování nemovitostí a následné 3D virtuální prohlídky. Výhody jsou jasné, není potřeba vidět každou nemovitost hned osobně, v koronavirové době se omezuje počet setkání mezi lidmi, díky virtuální prohlídce si zájemci udělají velmi dobrou představu o dané nemovitosti (oproti fotografiím).
Ke skenování nemovitostí se používají speciální kamery Matterport, výstupem jsou pak podklady pro virtuální prohlídku. S moderními 3D skenovacími přístroji trvá naskenování běžného rodinného domu cca několik hodin, menší byt je naskenovaný řádově za několik desítek minut. Skenovací přístroje naskenují nemovitost včetně její rozlohy.
3D virtuální prohlídka do detailu ukáže celý prostor, nic nevynechá, ani kladné stránky ani nedokonalosti. Základem kvalitní videoprohlídky je samozřejmě profesionální 3D kamera, kterou vlastní spíše jen značkové realitní kanceláře, není ještě tak dostupná jako třeba digitální fotoaparát. K tomu je třeba připočíst ještě nutnost kvalitního zpracování podkladů, které 3D kamerou připravíte.
Obecně platí, že když vám bude vaši nemovitost realitní kancelář zpracovávat do 3D virtuální prohlídky, máte pak při její prezentaci velkou výhodu před jinými srovnatelnými nemovitostmi! 3D virtuální prohlídka totiž vaši nemovitost ukáže do detailu a každý zájemce pak ví, jestli má zájem nebo ne. Získáváte tak většinou jen opravdové zájemce o koupi.
9.10.2021
Začínal jsem jako běžný makléř v jedné nejmenované realitní kanceláři (která se již dávno rozpadla), kde jsem byl ze všech nejúspěšnější - jednoduše proto, že věci dotahuji do konce, chovám se vždy profesionálně, mám rád lidi a ke klientům jsem empatický. Finančně jsem byl v té kanceláři spokojen, avšak ostatní skutečnosti mne velmi trápily! Chtěl jsem pro klienty jenom to nejlepší, svoji práci dělat čestně a kvalitně, což mi nebylo umožněno. Dost mi vadily tristní advokátní služby, nevýhodné smlouvy a zejména MLM (Multi Level Marketing), na kterém profitovali hlavně manažeři a další osoby na vrcholu pyramidy – která se, jak už to u takových společností bývá, stejně časem zřítila!
Rozhodl jsem se dělat reality jinak – kvalitně! Jenomže tenkrát jsem jako začínající makléř neměl prostředky k tomu koupit franšízu a zapojit se do úspěšné sítě. Založil jsem si proto svoji kancelář, která byla defakto kopií RE/MAX.
Konečně v roce 2017 se mi splnilo vše, po čem jsem toužil - otevřel jsem franšízu RE/MAX Delux a nyní plním mise této kanceláře. Vážím si klientů i kolegů makléřů a jde mi o to, abychom se v kanceláři společně cítili dobře. Po vstupu do RE/MAX jsem byl ohromen! Zjistil jsem, že jsme minimálně o pět let dále, než nejsilnější konkurence a alespoň o deset let od běžných kanceláří!