Když prodáváte nemovitost, ať už sami nebo s pomocí realitní kanceláře, určitě vytvoříte co nejlepší prezentaci, kterou pak zveřejníte na realitních serverech. A právě na těchto serverech je obvykle možnost topování inzerátů. Topování je možnost zaplatit si, aby se váš inzerát zobrazoval na prvních místech a byl tak více na očích.
Topování dává nejčastěji smysl ve dvou případech. Prvním je situace, kdy majitel tlačí na pilu, chce prodat co nejrychleji, ale zároveň nechce jít dolů s prodejní cenou. Druhým případem, kdy se topování používá je, když se nedaří delší dobu najít kupce. Topování tak starší inzerát alespoň dočasně oživí.
Na druhou stranu nemá moc smysl topovat úplně nový inzerát hned na začátku. Lepší je počkat, jak se zachová trh. Třeba v prvních dnech po zveřejnění nebudete stíhat zvedat telefony. Zajímavé je, že statisticky topování zase tolik nepomáhá, to znamená, že sice zvýší počet shlédnutí inzerátu, ale není to kdovíjak vysoké číslo. Ale zase každých deset shlédnutí dobrých, protože nikdy nevíme, odkud se vyloupne očekávaný kupec.
Topování inzerátů má ještě jedno specifikum. Obecně totiž platí, že někteří lidé topované inzeráty automaticky přeskakují, protože je považují za něco podobného reklamě. Dívají se pak až na inzeráty za těmi topovanými. Je to podobné jako třeba u vyhledavačů (Google, Seznam apod.), kde jsou první 3 nebo 4 odkazy reklamy, které pro nás nejsou relevantní.
18.11.2021
Začínal jsem jako běžný makléř v jedné nejmenované realitní kanceláři (která se již dávno rozpadla), kde jsem byl ze všech nejúspěšnější - jednoduše proto, že věci dotahuji do konce, chovám se vždy profesionálně, mám rád lidi a ke klientům jsem empatický. Finančně jsem byl v té kanceláři spokojen, avšak ostatní skutečnosti mne velmi trápily! Chtěl jsem pro klienty jenom to nejlepší, svoji práci dělat čestně a kvalitně, což mi nebylo umožněno. Dost mi vadily tristní advokátní služby, nevýhodné smlouvy a zejména MLM (Multi Level Marketing), na kterém profitovali hlavně manažeři a další osoby na vrcholu pyramidy – která se, jak už to u takových společností bývá, stejně časem zřítila!
Rozhodl jsem se dělat reality jinak – kvalitně! Jenomže tenkrát jsem jako začínající makléř neměl prostředky k tomu koupit franšízu a zapojit se do úspěšné sítě. Založil jsem si proto svoji kancelář, která byla defakto kopií RE/MAX.
Konečně v roce 2017 se mi splnilo vše, po čem jsem toužil - otevřel jsem franšízu RE/MAX Delux a nyní plním mise této kanceláře. Vážím si klientů i kolegů makléřů a jde mi o to, abychom se v kanceláři společně cítili dobře. Po vstupu do RE/MAX jsem byl ohromen! Zjistil jsem, že jsme minimálně o pět let dále, než nejsilnější konkurence a alespoň o deset let od běžných kanceláří!