Změna trvalého bydliště – jak na to

Každý občan České republiky může mít jen jedno místo trvalého pobytu (neboli trvalé bydliště). Tato adresa musí být v objektu, který je určen k bydlení a je označen popisným nebo evidenčním číslem. Chystáte se změnit trvalé bydliště? V tomto článku se podíváme, kam musíte zajít, co musíte vyřídit, kolik času vám celá akce zabere, jak je to s vyřizováním nového trvalého bydliště u dětí apod.

Prvně jděte na obecní úřad nového trvalého bydliště

Když chcete změnit trvalé bydliště, je to jednoduché. Stačí zajít na obecní úřad v místě nového trvalého bydliště. Tam vyplníte přihlašovací lístek k trvalému pobytu, což je jediný formulář. Zaplatíte obvykle 50 Kč a doložíte svou novou adresu. Ta se dokládá výpisem z katastru nemovitosti nebo kupní smlouvou (když jste dům koupili), v případě nájmu pak nájemní smlouvou. Jestliže nájemní smlouvu ještě nemáte, budete potřebovat úředně ověřený písemný souhlas vlastníka (nebo s vámi přijde osobně).

Musíte vyměnit spoustu dokladů

Změna trvalého bydliště je jednoduchá, ale navazuje na ni nutnost vyměnit některé doklady:

  • Občanský průkaz. Hned na obecním úřadě vám ustřihnou roh občanky a dají vám prozatímní doklad. Ze zákona máte povinnost požádat do 15 dnů o vydání nového občanského průkazu. Výměna je zdarma a řeší se u obecního úřadu obce s rozšířenou působností.
  • Řidičský průkaz. Když se stěhujete v rámci jednoho města nebo obce, řidičský průkaz si měnit nemusíte. Jinak jej vyměnit musíte. Máte povinnost změnu nahlásit už do 5 pracovních dnů a bude vás to stát 50 Kč.
  • Další změny. Změnu trvalého bydliště a hlavně doručovací adresy je potřeba nahlásit i na dalších úřadech, v bance, na finančním úřadě, u zdravotní pojišťovny, na živnostenském úřadě, na správě sociálního zabezpečení, na úřadě práce, a všude tam, odkud vám chodí pošta. V případě pobírání důchodu složenkou nahlaste změnu přímo na poště.

Jak je to s dětmi

Pokud jste vlastníkem nové nemovitosti nebo jejím nájemcem, pak můžete na tuto adresu nahlásit i své děti, ale také manžela nebo manželku. I dětem je potřeba vyřídit následnou výměnu dokladů – občanský průkaz, pas aj. Za děti do 15 let mají povinnost hlásit změnu trvalého pobytu jejich rodiče (zákonní zástupci).

19.9.2019

Tomáš Šimek, majitel kanceláře. Telefon: 602 703 897, email: tomas.simek@re-max.cz

Tomáš Šimek makléř

O mně

 

Začínal jsem jako běžný makléř v jedné nejmenované realitní kanceláři (která se již dávno rozpadla), kde jsem byl ze všech nejúspěšnější - jednoduše proto, že věci dotahuji do konce, chovám se vždy profesionálně, mám rád lidi a ke klientům jsem empatický. Finančně jsem byl v té kanceláři spokojen, avšak ostatní skutečnosti mne velmi trápily! Chtěl jsem pro klienty jenom to nejlepší, svoji práci dělat čestně a kvalitně, což mi nebylo umožněno. Dost mi vadily tristní advokátní služby, nevýhodné smlouvy a zejména MLM (Multi Level Marketing), na kterém profitovali hlavně manažeři a další osoby na vrcholu pyramidy – která se, jak už to u takových společností bývá, stejně časem zřítila!

 

Rozhodl jsem se dělat reality jinak – kvalitně! Jenomže tenkrát jsem jako začínající makléř neměl prostředky k tomu koupit franšízu a zapojit se do úspěšné sítě. Založil jsem si proto svoji kancelář, která byla defakto kopií RE/MAX. 

 

Konečně v roce 2017 se mi splnilo vše, po čem jsem toužil - otevřel jsem franšízu RE/MAX Delux a nyní plním mise této kanceláře. Vážím si klientů i kolegů makléřů a jde mi o to, abychom se v kanceláři společně cítili dobře. Po vstupu do RE/MAX jsem byl ohromen! Zjistil jsem, že jsme minimálně o pět let dále, než nejsilnější konkurence a alespoň o deset let od běžných kanceláří!

Tomáš Šimek

Majitel

Certifikáty

Certifikovaný makléř ISO_detail_1.1 Certifikovaný-makléř-2_rgb realitn_profesion_l_cmyk Certifikát ISO rmx-cmg Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.