Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

 

K realitám jsem se dostal po mnoholeté práci ve stavebnictví. A jelikož jsem dostal možnost pracovat pro REMAX, nejznámější značku v oboru nejen u nás ale i na světě, moje volba byla jasná! Vybral jsem si kancelář REMAX Delux, která je v současné době jednou z nejúspěšnějších kanceláří v ČR.

 

Na remaxu mě zaujal zejména velice propracovaný vzdělávací systém, který ze mě udělal profesionála v oboru realit a dále individuální přístup ke každému klientovy s ohledem na jeho potřeby. Také etický kodex, kterým se musí každý makléř řídit najdete jen málo kde.

 

Realitní business se v současné době posouvá každým dnem dál a technologie které dnes mám k dispozici mne umožňují prezentovat Vaši nemovitost způsobem před několika lety takřka nevídaným. Prezentace Vaší nemovitosti formou videoprohlídky, virtuální prohlídky, nafocení profesionálním fotografem, home staging a spoustu dalšího, je pro mě při prezentaci Vaší nemovitosti naprostou samozřejmostí. Díky takto propracovanému marketingu se nám daří prodávat Vaše nemovitosti až za o 17 % vyšší cenu než u konkurence.

 

Jelikož je práce realitního makléře velice různorodá, stala se pro mě nejen prací, ale i koníčkem a životním stylem. Budu rád, když budu moci pomoct či poradit i Vám!

Václav Veselý

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.