Co-housing je v podstatě druhem komunitního bydlení. Překládá se také jako blízké sousedské bydlení nebo spolubydlení. V praxi jde o vědomě budované společenství, komunitu, kde se klade důraz na mezilidské vztahy a zároveň se zachovává osobní nezávislost. Velmi důležitý je fakt, že se obyvatelé co-housingu aktivně podílí na fungování sousedského společenství (a většinou také iniciují projekt i vznik komunity).
V zahraničí je co-housing na vzestupu. Obvykle je to tak, že každá domácnost má vlastní bytovou jednotku, kam se dá kdykoliv "zašít". K tomu jsou však navíc v co-housingu společné prostory, které sdílejí všichni obyvatelé. Může to být společenská místnost, venkovní kuchyně, herna, zahrada apod.
Cílem takovýchto projektů je snaha o vytvoření určitého společenství, kde je sice dostatek soukromí, ale zároveň zde funguje sousedská spolupráce, vzájemná výpomoc a souznění. V co-housingu se dá lépe zajistit hlídání dětí, podpora seniorů, sdílení určitého vybavení apod.
V České republice je co-housing v plenkách, navíc zatím přitahuje spíše "alternativní" lidi, přestože v zahraničí žijí v co-housingových komunitách i "většinově smýšlející" lidé a najdeme v nich všechny věkové kategorie i sociální vrstvy obyvatel. Uvidíme, jestli se i u nás podaří co-housing rozjet ve větší míře.
22.7.2021
K realitám jsem se dostal po mnoholeté práci ve stavebnictví. A jelikož jsem dostal možnost pracovat pro REMAX, nejznámější značku v oboru nejen u nás ale i na světě, moje volba byla jasná! Vybral jsem si kancelář REMAX Delux, která je v současné době jednou z nejúspěšnějších kanceláří v ČR.
Na remaxu mě zaujal zejména velice propracovaný vzdělávací systém, který ze mě udělal profesionála v oboru realit a dále individuální přístup ke každému klientovy s ohledem na jeho potřeby. Také etický kodex, kterým se musí každý makléř řídit najdete jen málo kde.
Realitní business se v současné době posouvá každým dnem dál a technologie které dnes mám k dispozici mne umožňují prezentovat Vaši nemovitost způsobem před několika lety takřka nevídaným. Prezentace Vaší nemovitosti formou videoprohlídky, virtuální prohlídky, nafocení profesionálním fotografem, home staging a spoustu dalšího, je pro mě při prezentaci Vaší nemovitosti naprostou samozřejmostí. Díky takto propracovanému marketingu se nám daří prodávat Vaše nemovitosti až za o 17 % vyšší cenu než u konkurence.
Jelikož je práce realitního makléře velice různorodá, stala se pro mě nejen prací, ale i koníčkem a životním stylem. Budu rád, když budu moci pomoct či poradit i Vám!