Zákon o GDPR vstoupil v platnost už v roce 2018, ale ne každému je jasné, co vlastně znamená. Zjednodušeně pro realitní kanceláře GDPR znamená, že bez souhlasu je možné sbírat a uchovávat osobní údaje klientů jen v případech, které určuje zákon (uvedeny níže). Osobní údaje se také nesmějí dávat dalším osobám.
Kromě níže uvedených případů je potřeba ke sbírání a uchovávání osobních údajů souhlas klienta, a to vždy samostatně pro každou aktivitu zvlášť. Každý klient má samozřejmě právo odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních dat.
Zákon ukládá sbírat a uchovávat osobní údaje fyzických osob a OSVČ v těchto případech:
Další možností, kdy je možné bez souhlasu sbírat a uchovávat údaje, je situace, kde to vyplývá z obchodního vztahu případně zájmu tento vztah navázat. To znamená například osobní údaje fyzických osob, které projevily zájem o nemovitost, o spolupráci, o zaměstnání, a to po dobu, po kterou tato spolupráce či zájem trvá.
V praxi je to tak, že když klient projeví zájem o nemovitost, zúčastní se prohlídky nebo má zájem o jiné nemovitosti, může RK sbírat a uchovávat jeho data do prodeje nemovitosti a po rozumnou dobu po prodeji této nemovitosti, např. půl roku. Tato data by se však neměla bez souhlasu evidovat po delší dobu a ani je používat k jinému účelu, než se kterým klient makléře oslovil, tj. nezařazovat ho do on-linových kampaní, nenabízet služby, kvůli kterým makléře nekontaktoval apod.
23.7.2021
K realitám jsem se dostal po mnoholeté práci ve stavebnictví. A jelikož jsem dostal možnost pracovat pro REMAX, nejznámější značku v oboru nejen u nás ale i na světě, moje volba byla jasná! Vybral jsem si kancelář REMAX Delux, která je v současné době jednou z nejúspěšnějších kanceláří v ČR.
Na remaxu mě zaujal zejména velice propracovaný vzdělávací systém, který ze mě udělal profesionála v oboru realit a dále individuální přístup ke každému klientovy s ohledem na jeho potřeby. Také etický kodex, kterým se musí každý makléř řídit najdete jen málo kde.
Realitní business se v současné době posouvá každým dnem dál a technologie které dnes mám k dispozici mne umožňují prezentovat Vaši nemovitost způsobem před několika lety takřka nevídaným. Prezentace Vaší nemovitosti formou videoprohlídky, virtuální prohlídky, nafocení profesionálním fotografem, home staging a spoustu dalšího, je pro mě při prezentaci Vaší nemovitosti naprostou samozřejmostí. Díky takto propracovanému marketingu se nám daří prodávat Vaše nemovitosti až za o 17 % vyšší cenu než u konkurence.
Jelikož je práce realitního makléře velice různorodá, stala se pro mě nejen prací, ale i koníčkem a životním stylem. Budu rád, když budu moci pomoct či poradit i Vám!