Při prodeji a nákupu nemovitosti se ve spoustě případů vyjednává o ceně. Je to běžná věc. Obecně platí, že nejlepší vyjednávací pozici má vždy ten, kdo s koupí nespěchá. Když člověk nespěchá, může se na nákup dobře připravit, sledovat trh a vůbec vyčkat na správnou nabídku. Ideální pak je, když ještě spolupracuje se schopným makléřem.
Kupujícímu se určitě hodí mít v ruce nezávislý odhad ceny nemovitosti, který mu může zajistit právě makléř. Velmi výhodné je nechat si byt nebo dům zkontrolovat inspektorem nemovitosti. Ten může odhalit vady, které bude muset kupující vyřešit, pokud se rozhodne stavbu koupit. A to samozřejmě ovlivňuje prodejní cenu nemovitosti. Kupující by měl společně se svým makléřem také sledovat vývoj inzerce, aby věděl, jak dlouho (a za kolik) už se nemovitost nabízí. Čím déle už je v nabídce, tím větší je šance získat slevu.
Aby měl kupující šanci na slevu, může navrhnout určité kompromisy. Například možnost, že po koupi nemovitosti v ní může bývalý majitel ještě chvíli bydlet, nebo může nabídnout zaplacení v hotovosti, případně i dát část kupní ceny už předem. Obecně platí, že když vyjde kupující prodávajícímu jakkoliv vstříc, má větší šanci získat i zajímavou slevu.
Zeptat se na slevu není tak jednoduché, proto je lepší, když to v pravý čas udělá makléř. Důležité je být bez emocí, s nadhledem a nebrat si během vyjednávání nic osobně. Jde přece hlavně o obchod, i když se jedná o velké částky. Určitě buďte celou dobu féroví a upřímní!
27.2.2021
K realitám jsem se dostal po mnoholeté práci ve stavebnictví. A jelikož jsem dostal možnost pracovat pro REMAX, nejznámější značku v oboru nejen u nás ale i na světě, moje volba byla jasná! Vybral jsem si kancelář REMAX Delux, která je v současné době jednou z nejúspěšnějších kanceláří v ČR.
Na remaxu mě zaujal zejména velice propracovaný vzdělávací systém, který ze mě udělal profesionála v oboru realit a dále individuální přístup ke každému klientovy s ohledem na jeho potřeby. Také etický kodex, kterým se musí každý makléř řídit najdete jen málo kde.
Realitní business se v současné době posouvá každým dnem dál a technologie které dnes mám k dispozici mne umožňují prezentovat Vaši nemovitost způsobem před několika lety takřka nevídaným. Prezentace Vaší nemovitosti formou videoprohlídky, virtuální prohlídky, nafocení profesionálním fotografem, home staging a spoustu dalšího, je pro mě při prezentaci Vaší nemovitosti naprostou samozřejmostí. Díky takto propracovanému marketingu se nám daří prodávat Vaše nemovitosti až za o 17 % vyšší cenu než u konkurence.
Jelikož je práce realitního makléře velice různorodá, stala se pro mě nejen prací, ale i koníčkem a životním stylem. Budu rád, když budu moci pomoct či poradit i Vám!