Vyjednávání o ceně nemovitosti je celkem běžná věc. Zájemci se často snaží cenu snížit, naopak prodávající by nejraději prodal za prezentovanou cenu, nebo klidně i vyšší, když je více zájemců, kteří jsou ochotni přihodit. Faktem je, že když máte v zádech zkušeného a schopného makléře, pak pro vás bude vyjednávání o ceně jednodušší. Respektive vyjednávat bude místo vás makléř.
Makléř by měl být výborně připraven, to znamená, že musí umět odpovídat na argumenty protistrany a zároveň mít připravené vlastní argumenty, které navrhovanou prodejní cenu jasně ospravedlňují. Není to jednoduché hlavně v případě, že je zájemců málo. Když je však prohlídka nemovitosti pečlivě připravena a makléř ji provede perfektně, přesvědčí o správnosti ceny i jakéhokoliv zájemce.
Základem úspěšného vyjednávání je i to, aby cena nemovitosti nebyla přemrštěná. Obecně platí, že když je cena příliš vysoká, nejsou ani zájemci. Určit optimální prodejní cenu je umění, které však makléř musí ovládat. Společně s ním cenu určíte. Když už ji určíte, měl by makléř být schopen stanovenou cenu obhájit.
Samozřejmě se stává, že vás zájemce upozorní na potřebné opravy, nevýhody vaší nemovitosti apod. S makléřem můžete mít i strategii, že jste ochotni z navrhované prodejní ceny trochu slevit. Výši přijatelné slevy si můžete domluvit předem, a makléř pak bude mít jasné vodítko, kam až může se snižováním ceny zajít. Je však potřeba, aby byl makléř co nejlépe připraven.
28.4.2021
K realitám jsem se dostal po mnoholeté práci ve stavebnictví. A jelikož jsem dostal možnost pracovat pro REMAX, nejznámější značku v oboru nejen u nás ale i na světě, moje volba byla jasná! Vybral jsem si kancelář REMAX Delux, která je v současné době jednou z nejúspěšnějších kanceláří v ČR.
Na remaxu mě zaujal zejména velice propracovaný vzdělávací systém, který ze mě udělal profesionála v oboru realit a dále individuální přístup ke každému klientovy s ohledem na jeho potřeby. Také etický kodex, kterým se musí každý makléř řídit najdete jen málo kde.
Realitní business se v současné době posouvá každým dnem dál a technologie které dnes mám k dispozici mne umožňují prezentovat Vaši nemovitost způsobem před několika lety takřka nevídaným. Prezentace Vaší nemovitosti formou videoprohlídky, virtuální prohlídky, nafocení profesionálním fotografem, home staging a spoustu dalšího, je pro mě při prezentaci Vaší nemovitosti naprostou samozřejmostí. Díky takto propracovanému marketingu se nám daří prodávat Vaše nemovitosti až za o 17 % vyšší cenu než u konkurence.
Jelikož je práce realitního makléře velice různorodá, stala se pro mě nejen prací, ale i koníčkem a životním stylem. Budu rád, když budu moci pomoct či poradit i Vám!