8 tipů, jak se připravit na prodej domu bez realitky

Chystáte se prodat dům bez realitní kanceláře? Chcete udělat skvělý dojem a zajistit si, že se o dům zájemci poperou? Že prodáte rychle a dobře? Přijměte pár rad, jak připravit dům na prodej. 

Obsah

Dům se sám neprodá. Bez realitky to dá dost práce

Každý, kdo chce prodat dům výhodně, nesmí jen sedět s rukama v klíně. Nestačí si říct: “Vždyť tady bydlím 20 let, takhle se mi to líbí a určitě se to tak bude líbit i potenciálním kupcům…”

Máte vlastně jenom 2 možnosti. Buď se svěříte do péče realitního makléře, nebo se vrhnete na prodej domu bez realitky. Každá možnost má svoje. Pro obě platí podobná pravidla. Jen při prodeji bez realitky bude většina úkolů v domě jenom na vašich bedrech. 

Než zveřejníte inzerát s fotkami svého domu, věnujte mu péči. Je třeba provést několik kroků, které mu dodají šmrnc a vytvoří fantastický první dojem. To je klíčové pro každého zájemce, který se při prohlížení začíná s domem ztotožňovat a představovat si, jak by se mu v novém žilo. 

Nevíte, jak s prodejem domu bez realitky začít? Máme pro vás 8 tipů, díky kterým uděláte první krůček k dobrému prodeji nemovitosti. 

1. Čistota – základ, abyste neodradili zájemce

Když zájemci o vaši nemovitost vidí fotky, nebo se přijdou podívat, vybírají si nikoliv pouze nemovitost, ale hlavně svůj nový domov

Koukají a hledají, co by bylo potřeba upravit, doladit. Pokud na stropě uvidí mapu po vytopení sousedy, nebo špínu v rohu koupelny, zarazí se. Opravdu chci žít v domě, kde to takhle vypadá? Ono určitě nepůjde o nic hrozného, ale je třeba se vžít do role kupujících. 

Proto doporučujeme udělat generální úklid. Ať už vlastními silami, nebo při nedostatku času s pomocí profesionální úklidové firmy: Prach, nablýskaná okna, vyleštěné kohoutky, vycíděné kachličky v koupelně… V detailu je zkrátka krása. 

Věřte, že zájemci jsou kritičtí a vnímaví. Vy byste nebyli, kdybyste investovali do svého nového domova? Vyčištění místností je  možná nejdůležitější věc, kterou můžete pro bezproblémový prodej nemovitosti udělat.

Tohle platí vždycky. Ať už prodáváte dům bez realitky, nebo když se spolehnete na realitní makléře. 

2. Odosobnění – prostor pro sny a plánování kupujících

Důležité je prostor zbavit osobních věcí, jako jsou rodinné fotky, obrazy, oblečení na věšáku, čouhající pyžamo pod peřinou. Kupující mají tendenci se na podobné výjevy upnout. Vidí minulost. 

A vy nechcete, aby je rozptylovala. Potřebujete, aby si zde představovali svou budoucnost. Aby na zdi viděli svou rodinnou fotografii. Nebo vlastní tapety na obývací stěně. 

Místnosti pak vypadají vzdušeněji a hlavně působí na zájemce neutrálně – dokážou si sebe v novém domově lépe představit. Myslete na to, když prodáváte dům bez realitky. 

3. Čistý a svěží vzduch v domě

Zdá se vám to jako nepodstatná drobnost? Nic nenahradí svěží vzduch a přírodní světlo. Pokoje se pak zdají vzdušenější, prostornější. Podpoříte i pocitovou čistotu uvnitř, protože všechny nezvané pachy odvanou z oken ven. Tohle je v případě prodeje domu bez realitky další důležitý faktor, který může znamenat plusové body. 

4. Ukažte svůj dům v nejlepším světle

Když prodáváte dům bez realitky, musíte myslet na všechno. Ne každý prostor má to štěstí, že do něj proudí dostatek přirozeného světla po celý den. A prosvětlený dům vždycky vypadá lépe, než dům s pošmournou a takovou divnou atmosférou. 

Hodně udělá když:

  • Vyměníte žárovky s tlumeným světlem za výkonnější
  • Těžké tmavé závěsy nejlépe úplně odtáhněte, nebo odstraňte. 
  • V místech, kde je tma, nainstalujete další světla. 
  • Jestli je to málo, pouvažujte o přemalování stěn světlejší barvou, která lépe odráží světlo. 

Dovolte světlu, ať prostoupí prostor. U rodinných domů mnohdy pomůže také prořezat stromy nebo další zeleň, která stíní. 

5. Zkuste místnosti vylepšit včetně detailů

Svůj domov znáte nejlépe. Jste zvyklí na věci, tak jak jsou. Neuškodí však přehodnotit účel místnosti, který pomůže kupujícím představit si, jak mohou být různé prostory využity. Když prodáváte dům bez realitky, musíte si vystačit se svou fantazií. Pokud s realitní kanceláří, postará se o to třeba home staging

Máme na mysli přeskupení nábytku v hlavních obytných prostorech, přesunutí gauče, otočení postelí… 

Zároveň si pohrajte i s detaily. Třeba seřadit jinak květiny na parapetu, dokonale vyskládat talíře, natočit rukojeti kávových šálků jedním směrem, pověsit košile ve skříni podle barev, zarovnat boty v botníku… 

I takové maličkosti při prodeji nemovitosti výrazně pomáhají. 

6. Ať je dům jako ze škatulky i venku

První dojem rozhoduje. I když budete mít místnosti parádně připravené, rozhoduje také to, jak vypadá dům k prodeji z venku. Vždyť když přijedou zájemci a vystoupí z auta, nejdřív spatří dům, zahradu, trávník, stromy…

Nalaďte zájemce na koupi ještě předtím, než vstoupí dovnitř. 

Posekejte trávník, posbírejte spadané ovoce, zameťte chodník, vyčistěte dveře zvenku… Je toho spoustu, co zlepšovat. A většinu těchto drobných prací zvládnete vlastními silami, pokud na to máte dost času. Jestli ne, tak se vyplatí přemýšlet o tom, jestli je prodej domu bez realitky skutečně pro vás. 

7. Opravte a vylaďte drobnosti, které byste jinak neřešili

Podívejte se na svou nemovitost z pohledu nakupujícího. Popřemýšlejte o detailech, které by na Vás při koupi domu zapůsobily, nebo vyděsily. 

Jsou to opět jenom drobnosti, ale štěstí přeje připraveným:

  • Zkontrolujte všechny žárovky.
  • Opravte protékající kohoutky.
  • Zprovozněte dveře, okna a zásuvky, které se špatně otevírají.
  • Vylepšete nátěr, například omakaná místa kolem vypínačů. 
  • Do koupelny pověste čisté ručníky.
  • Na WC sklopte prkénko.
  • Odstraňte škaredé tapety. 
  • Vyměňte přehozy, závěsy, povlečení.
  • Stoprocentně na další úpravy přijde sami. 

8. Zdá se prodej domu bez realitky příliš pracný a časově náročný?

Je to tak. Prodej domu bez realitky je fuška. A to jsme vám zatím popisovali jenom základy home stagingu, tedy přípravy nemovitosti pro prezentaci na realitním trhu. Úklidem a vyladěním místností však úspěšný prodej teprve začíná.

Představte si, že při prodeji domu bez realitky byste toho měli k úspěchu udělat mnohem víc. Například nechat si vytvořit videoprohlídku, mít propracovaný marketing prodeje, profesionální odhad nemovitosti a mnohem víc. Bez toho možná sice prodáte, ale ne tak výhodně. 

S námi můžete při prodeji domu získat víc. S námi až o 17 % víc… 

Své o tom ví naši spokojení klienti

Takhle nás například vidí pan Jaromír Moravus

Ozvěte se nám. Díky našim komplexním realitním službám vám pomůžeme k lepšímu prodeji>>

O mně

 

K realitám jsem se dostal po mnoholeté práci ve stavebnictví. A jelikož jsem dostal možnost pracovat pro REMAX, nejznámější značku v oboru nejen u nás ale i na světě, moje volba byla jasná! Vybral jsem si kancelář REMAX Delux, která je v současné době jednou z nejúspěšnějších kanceláří v ČR.

 

Na remaxu mě zaujal zejména velice propracovaný vzdělávací systém, který ze mě udělal profesionála v oboru realit a dále individuální přístup ke každému klientovy s ohledem na jeho potřeby. Také etický kodex, kterým se musí každý makléř řídit najdete jen málo kde.

 

Realitní business se v současné době posouvá každým dnem dál a technologie které dnes mám k dispozici mne umožňují prezentovat Vaši nemovitost způsobem před několika lety takřka nevídaným. Prezentace Vaší nemovitosti formou videoprohlídky, virtuální prohlídky, nafocení profesionálním fotografem, home staging a spoustu dalšího, je pro mě při prezentaci Vaší nemovitosti naprostou samozřejmostí. Díky takto propracovanému marketingu se nám daří prodávat Vaše nemovitosti až za o 17 % vyšší cenu než u konkurence.

 

Jelikož je práce realitního makléře velice různorodá, stala se pro mě nejen prací, ale i koníčkem a životním stylem. Budu rád, když budu moci pomoct či poradit i Vám!

Václav Veselý

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.