Realitní aukce je jeden z nástrojů, jak co nejlépe prodat nemovitost. Má smysl v případě, že se sejde více zájemců o danou nemovitost. Nemělo by totiž platit, že realitní kancelář prodá nemovitost hned prvnímu zájemci, který je ochoten zaplatit nabízenou cenu. Když se během krátké doby najde více zájemců, pro prodávajícího je rozhodně výhodnější uspořádat aukci, protože nemovitost prodá za více, než původně očekával. Na druhou stranu i kupující, který se neozval první, má šanci tuto nemovitost získat.
U aukce nerozhodují o prodeji minuty ani hodiny. Prodávající určí tzv. aukční okno, tedy termín, do kdy si můžete nemovitost prohlédnout, a také samozřejmě vyhlásí rovnou termín aukce. Tam pak mají všichni zájemci stejnou šanci.
Pravidla aukce jsou předem jasně dána. Je určena základní prodejní cena. Zájemci pak pošlou své nabídky, které obsahují nejen cenu, za kterou jsou ochotni nemovitost koupit, ale i další detaily. Obvykle rozhoduje cena, ale nemusí to tak být. Rozhodnutí o tom, komu majitel nemovitost prodá, je čistě na něm. Často i u rozhodnutí majitele, komu nemovitost nakonec prodá, hraje roli způsob a rychlost financování realitní transakce.
V praxi aukce zdrží prodej cca o dva týdny. Tento čas potřebuje makléř k tomu, aby udělal propagaci aukce a aby si všichni zájemci mohli nemovitost osobně prohlédnout. Ve výsledku dva týdny většinou nic neřeší, takže se vyplatí si na aukci počkat. Rozhodně je to pro prodávajícího výhodná cesta, jak prodat svou nemovitost za maximální cenu!
8.9.2021
K realitám jsem se dostal po mnoholeté práci ve stavebnictví. A jelikož jsem dostal možnost pracovat pro REMAX, nejznámější značku v oboru nejen u nás ale i na světě, moje volba byla jasná! Vybral jsem si kancelář REMAX Delux, která je v současné době jednou z nejúspěšnějších kanceláří v ČR.
Na remaxu mě zaujal zejména velice propracovaný vzdělávací systém, který ze mě udělal profesionála v oboru realit a dále individuální přístup ke každému klientovy s ohledem na jeho potřeby. Také etický kodex, kterým se musí každý makléř řídit najdete jen málo kde.
Realitní business se v současné době posouvá každým dnem dál a technologie které dnes mám k dispozici mne umožňují prezentovat Vaši nemovitost způsobem před několika lety takřka nevídaným. Prezentace Vaší nemovitosti formou videoprohlídky, virtuální prohlídky, nafocení profesionálním fotografem, home staging a spoustu dalšího, je pro mě při prezentaci Vaší nemovitosti naprostou samozřejmostí. Díky takto propracovanému marketingu se nám daří prodávat Vaše nemovitosti až za o 17 % vyšší cenu než u konkurence.
Jelikož je práce realitního makléře velice různorodá, stala se pro mě nejen prací, ale i koníčkem a životním stylem. Budu rád, když budu moci pomoct či poradit i Vám!