RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Velký nebo malý dům?

Každá rodina má jiné požadavky, jiné finanční možnosti i jiný pohled na svět. Obecně je však jasný trend, že se dnes už nestaví vícegenerační rodinné domy, ale spíše menší rodinné domy, právě pro jednu rodinu. Důvodem nejsou jen finance, ale i skutečnost, že v dnešním světě děti příliš často nezůstávají u rodičů, ale vyrážejí do světa a chtějí si časem postavit vlastní bydlení.

Malý rodinný domek je v kurzu

Nejčastěji se dnes staví menší rodinné domy pro čtyřčlennou rodinu. Ať už jsou to bungalovy nebo patrové domy, celkový trend je takový, že to není třeba přehánět s prostorem. Většinou je základem kuchyň spojená s obývacím pokojem, dále jeden až dva dětské pokoje, ložnice, koupelna s WC a někdy i malá pracovna. K tomu terasa, hodně prosklení, zahrádka s ovocnými stromy a trampolínou, případně garáž. Takto nějak se v dnešní době nejčastěji staví.

Velký dům je často zbytečný luxus

Je jasné, že velký rodinný dům bude i násobně dražší než menší dům. To stejné platí i pro jeho údržbu. Navíc během let, kdy odrostou a odstěhují se děti, zůstane velký dům trochu smutně prázdný. Velký dům se také hůře prodává, hůře se vytápí a celkově není tak úsporný jako menší rodinný domek. Je na něm obvykle více práce, ale na druhou stranu se hodí, když máte velkou rodinu, máte rádi návštěvy a vůbec více prostoru.

V praxi to často funguje tak, že si sednete s architektem, řeknete mu své požadavky, a on vám navrhne dům podle vašich představ. Ale pozor na architekty. Většinou chtějí navrhnout co nejlepší dům, moc se neohlížejí na finanční možnosti a může se stát, že vám navrhnou větší dům, než opravdu potřebujete!

1.12.2020

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.